vrijdag 23 juli 2010

Alledaagse zegeningen..


Hoewel ik niet gelovig ben
hou ik wel van symboliek
en het idee van wat extra bescherming
vooral voor mijn kinderen


tegen aanstormende bussen
heftig liefdesverdriet
ziekte en ongemak
financiële rampen
mensen met kwade bedoelingen
en ga zo maar door..


ik geef ze iets mee
ter bescherming
en zij denken jaja
(nu ik het opschrijf
vind ik het ook een beetje gek)
maar ze nemen het wel aan
om moeder niet te verontrusten..


In het buitenland
brand ik kaarsjes
de allerleukste
was deze; je doet je geld in het bakje
-de bijsturing van het lot
is natuurlijk niet gratis-
en dan klik je een lampje aan..

Ik hoop dat het helpt
deze alledaagse zegeningen..

Goed weekend allen..x

4 opmerkingen:

  1. Mijn dag is in elk geval weer goed!
    Engelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahaha, die elektrieken kaarsjes!!

    Ook wij houden van Maria, en doen schietgebedjes in vakantiekerkjes, kaarsje branden als ritueel.

    Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hahaha!!! Heel herkenbaar... Mijn mams steekt ook voor elke dinges een kaarsje aan, en ik merk dat ik mijn engeltjes toch wel erg waardeer...
    Mooie foto's, en inderdaad: een hulpje van boven mag wat kosten... Maar die elektrieke kaarsen zijn dan weer wel heel funky... en melig...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh die electrishce kaarsen :D.
    Ik steek op vakantie in elk kerkje dat ik tegenkom een kaarsje aan voor mijn vader. En het is toch fijn als er iemand even aan je denkt en een schitgebedje voor je doet. En dat je weet dat er iemand anders is die om je denkt :)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)