donderdag 11 november 2010

binnekijken, opruimen en de kapper..

vorige week werd ik 
gemaild door een styliste
(een Te aardig iemand vertelde haar over
mijn blog en huis..)
of ik het leuk vond
dat mijn huis gefotografeerd
word voor een blad 
-na het maken van de reportage te bepalen 
in welk blad het geplaatst word
en wie weet wel helemaal niet-
(geen idee hoe dat allemaal gaat)

daar moest ik natuurlijk 
wel een beetje om lachen
mijn huis ziet er Niet uit als in een blad
ik doe maar wat
en ik heb geen -hoe richt ik mijn huis in Plan-
foto's gestuurd naar haar
precies zo als het is
en ik verwachtte een mailtje terug
waarin zou staan
nee doe toch maar Niet
maar ze komt met fotografe, 
volgende week..

ik hou van opgeruimd en Geregeld
ik word nog nogal chaotisch van rommel
en bijzonder humeurig als ik iets niet kan vinden
maar dat wil niet zeggen
dat het hiet ook altijd Keurig is
als ik bezig ben
trek ik alles tevoorschijn en 
ziet het er meer Zo uit..

bovendien als ik heb opgeruimd
hou ik altijd wat Stapeltjes met dingen over
waarvan ik niet weet wat ik daar mee moet..
dus die prop ik dan maar ergens Tussen of Onder
ken je dat ?

dus ik ga toch maar een beetje schoonmaken
Hier en Daar

omdat we ook op de foto gaan (och hemel)
vind mijn dochter dat ik naar de kapper moet
tegelijkertijd mailde de styliste
ren alsjeblieft niet naar de kapper..
ga ik ook niet doen
ik ben niet jong, noch Hip

ik ben wie ik ben
en mijn huis is mijn Thuis

33 opmerkingen:

  1. Ik vind jouw foto's altijd al of ze uit een 'blad'komen, zo goed neergezet en mooi gefotografeerd, een genot om naar te kijken.
    Deze ook weer, die met die blauwe achtergrond en rolveger en nog nét gluren er paar gehaakte ( OHHHHHH) dekens om het hoekje.
    Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is zéker leuk zeg! Ook ik vind je huis er één uit een blad. Die leuke, mooie, warme uitstraling komt dus gewoon door je eigen creatieve/artistieke hand :-) (dat zijn ook de mooiste interieurs).
    Al met al ben ik heel nieuwsgierig hoe alles zal gaan en hoop dat je laat weten in welk blad je komt.
    Hartelijke groet, Idelet

    *'k wacht in spanning op de slofjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spannend, hoor, en al met al een pracht compliment voor je eigen huisstijl, toch?
    Op de geplaatste foto's ziet het er dan ook mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zeg...ben benieuwd naar het resultaat....
    enne...niemand zit volgens mij te wachten op jong en hip hoor!

    Succes met de sop en vooral veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb na het opruimen altijd twee kinderen over die ik maar ergens tussenfrommel ;-)

    Leuk, een reportage - dan word je vanzelf hip!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om even bij je binnen te kijken! Voor alle mensen die van retro antiek en curiosa houden heb ik nog een tip, Dorcas houdt zaterdag 13 november van 10 tot half 2 een rommel/antiek/curiosa en ook veel retro markt! Het adres is Pekelingseweg 6 in Aagtekerke, Zeeland. Maak er een leuk dagje uit van! Misschien mag ik verklappen dat Ingrid hier ook wel eens haar slagje slaat! Kom je ook Ingrid, zaterdag?
    Groeten, Anneke van de Dorcas schuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ja dat tussen frommelen ken ik ook
    en dat ik erg van opgeruimd hou
    mar het zelden is, of iig niet langdurig...

    suc6! en veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ...en daar mag je supertrots op wezen!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @ Anneke, goed dat je het nog even zegt, ik heb een dagje Antwerpen gepland, maar dit is ook erg verleidelijk..En wie er in de buurt is; Gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ingrid wat ontzettend leuk! Ik ben trouwens weg van de uiltjes boven je aanrecht! Ben benieuwd waar je huis uiteindelijk te zien is!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een eer ! Gefeliciteerd hoor ! Je foto's zie er altijd sfeervol uit.
    Fijne dag !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, wat leuk! Ik vind je foto's van je huis ook steeds zo leuk, je hebt erg veel leuke spulletjes dus ik snap die styliste wel.
    Vorige week stond er iets in de krant over een rommella met alle spulletjes die geen bestemming hebben. Alleen heb ik niet genoeg aan 1 lade ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wie goed doet goed ontmoet. En je verdient al die positieve aandacht, netals je prachtige spulletjes. Ik ben erg nieuwsgierig, ook naar de vrouw achter de spulletjes en achter de mooie verhalen en emoties.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk Ingrid :)
    Gewoon jezelf zijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk zeg!
    Ik vind jouw foto's altijd héél leuk!
    Wat een eer!
    Groetjes, Saartje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Spannund! En gewoon je eigen ikje blijven hoor! Enjoyski!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Spannend!
    Juist dat "ik doe maar wat" van je is zo leuk.
    Helemaal jij.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. spannend ! en volgens mij kunnen jouw foto's zo in een blad en is daar zelfs geen andere fotograaf voor nodig !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. leuk!! hartstikke mooie foto's heb jij altijd hoor. en bekijk misschien het boek 'living normally', uitgegeven door Thames & Hudson dan zie je hoe ontzettend leuk foto's / reportages van het 'thuis' van mensen zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. 't Is goed, dat je je bescheiden opstelt, maar het is echt niet nodig hoor! Want je blog en foto's zijn een genot. Elke dag kijk ik even en meestal met een grote glimlach. En ja, het is herkenbaar dat je na het opruimen en ordenen altijd een onbestemd stapeltje over houdt :). Hier maak ik dan maar weer een nieuw stapeltje van.. gr. Aukje

    BeantwoordenVerwijderen
  21. en nu gaan ze natuurlijk allemaal vechten om jouw huis, want dat willen ze allemaal wel plaatsen in hun blaadje! Leuk, kijk er naar uit, net als naar de foto's van de making off....

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Spannend!
    Zodra je weet welk tijdschrift of blad het is dan moet je dat zeggen! Dan sprinten we allemaal naar de winkel, haha!

    Liefs, Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Super super gaaf! Echt leuk! Ik vind je huis geweldig en ik geef ze groot gelijk dat ze langskomen! Laat je wel weten in welk blad het uiteindelijk komt :)? Oh ik zie dat daar al meer verzoeken voor zijn, hihi. Mijn huisje is ook op de foto gezet voor de 'YES'! Die ligt 22 november in de winkel :D!
    Liefs Nikki

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een geweldig nieuws.
    Geniet maar van al die aandacht.
    Het staat je goed !

    Liefs
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Je hebt je huis dan ook heel smaakvol ingericht! Altijd weer een streling voor het oog, die foto 's!
    Voor mij mag die reportage onmiddellijk in de 101 Woonideeën!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Blijf wie je bent, laat je huis zoals het is, het is al helemaal fantastisch. Volgens mij gaan al die bladen vechten om de eerste rechten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hej Lieve Mam,
    Ik blijf je mooi vinden ook zonder dat je naar de kapper gaat hoor!!! Hihi :)
    Dikke knuffel Juud

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ingrid wat een eer dat ze foto's komen maken! Inderdaad heel spannend... ben nu al benieuwd naar de reportage!
    liefs van Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ingrid (Punky Wunky)11 november 2010 om 21:47

    Wat leuk zeg en spannend ook. Ook ik wil natuurlijk weten in welk blad je komt, zodat ik ook van je huis op die manier kan genieten. ik vind dat ej altijd hele mooie en inspirerende foto's maakt.

    Ik moest wel lachen om die rolveger. Die stond bij ons thuis alleen niet zo mooi te pronken. Geen idee of hij nog steeds op zijn plek staat. Zal wel niet, want mijn moeder is niet zo'n bewaarder.

    Ps er gaat morgen een pakketje naar Driewegen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oeh, wat spannend... Maar wel heel leuk. En wel laten weten welk blad het wordt hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Spannend!

    Ik vind jouw foto's altijd al geweldig! Zoveel sfeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een eer! En ik herken het... van die stapeltjes die overblijven en ergens tussengepropt worden..hihi

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)