donderdag 18 november 2010

oh oh all those little (ing)things...

het  is een opruimweek
zaterdag komen ze ons huis fotograferen
en ik kijk toch even met
een ander oog
alsof ik hier nog nooit Eerder was

kamer voor kamer
bekijk ik
en als ik dan zo Bezig ben
verzamelen zich overal kleine Bergjes
van dingetjes
waarvan ik dan zo snel niet weet
waar die moeten

van die losse spullen
sommige heb ik gebruikt
anderen
zwerven een beetje door het huis

zoals dit lampje
ik vind het erg leuk
maar ik weet niet waar het Moet
op dit moment staat het op de trap..
-de engeltjes zijn een ontwerp van Jurianne Matter-

de bergjes verplaatsen zich
ook langzaam door het huis
als ik een kamer heb opgeruimd
leg ik alle dingetjes weer
in de volgende
zoals meneer de Boer gisteren zei
ooh, ligt het nu Hier..

misschien is het een idee
om een Dingetjes verzamelpunt
te maken
alle dingetjes uit het huis
op één punt
wat ik nog kan gebruiken
kan ik er dan uitpakken
de rest in een vuilniszak
en Klaar ben ik..

26 opmerkingen:

  1. Zo'n dingetjes verzamelpunt heb ik ook in mijn huis...
    werkt uitstekend!
    Ben erg benieuwd naar de foto's die er gemaakt gaan worden!
    Succes met opruimen..
    creëert bij mij ook altijd weer heerlijk veel ruimte in de bovenkamer.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. happy photo shoot!
    waar komt dat dan boven, ik bedoel; magazine?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Woolf, er komt een styliste en een fotografe, maar ze bepalen later voor welk blad (en misschien ook wel helemaal niet...)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Succes met verzamelen;-) Ik kom ook geregeld dingetje tegen, die nog wel erg leuk zijn, dus wil ik ze niet weggooien maar weet ook niet waar ik ze wel kan bewaren. Misschien toch een letterbak aanschaffen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niet weggooien please! Stuur maar op hier naar Amsterdam of maak een supersnelle weggeefactie waar iedereen zelf zijn verzendkosten betaalt.... plan?
    En anders doen een paar opbergbakken onder het bed/ in de meterkast ook wonderen, trust me ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk zeg...een styliste en een fotograaf in je huis. Hier zouden ze gillend weglopen denk ik! ;))

    Verzamel-en opruimze!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij hebben een hele grote kast met 3 laatjes vol met "dingetjes", eens in de zoveel tijd kieper ik dat om, kijk ik wat er weg kan en stop ik de rest (meestal weer bijna alles) terug in de la. "t werkt dus niet echt, maar 't is wel uit het zicht :)
    Succes met opruimen verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb ook zo'n leuke gruttersbak op tafel, waar eigenlijk nog iets in gestyled moet worden, maar hij is ook erg handig voor inderdaad ...dingetjes:)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Succes met je dingetjes verzamelpunt.
    Ik moet hier ook alle kamers eens na lopen, maar wacht nog even tot mijn dochter binnenkort naar een flatje gaat. Dan gaan er heel veel spullen mee en is er een kamer over om als verzamelpunt dienst te gaan doen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, soms heb ik het idee dat mijn hele huis een dingetjes verzamelpunt is. Ik heb 4 kinderen die ook allemaal van dingetjes houden, dan gaat 't hard;-)
    Succes met je opruimactie en de fotoshoot!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, ik vind rommeltjes heerlijk! Maar voor een photoshoot begrijp ik wel dat ze een plekje nodig hebben. Maar inderdaad niet weggooien hoor! Ik wil het oranje vosje wel adopteren :p!
    Of maak er leuke giveaway zakjes van, de rommeltjes van Ingrid giveaway :) hihi!
    Veel plezier en succes!
    Liefs Nikki

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Daarvoor dient bij mij de fruitschaal. Dat gaat zo; Ik heb iets in mijn handen en denk: waar moet ik er nou mee naartoe? Dan draai ik wat rond en zie ik de fruitschaal. Hoppa, daar maar eventjes. En dan is er plots geen fruit meer in huis en ligt het nieuwe fruit in de groentenla van de koelkast omdat de fruitschaal vol is. En de groente ligt dan op de eerste plank van de koelkast. En...en..en... teveel spullen gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Klinkt erg herkenbaar. Ik heb ook allemaal van die frutsels die eigenlijk geen eigen plekje hebben, en die het hele huis door gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Inge,
    Volgens mij moet je helemaal niet opruimen en juist je 'dingetjes' laten staan. Ik ben benieuwd in welk t-schrift het komt. Laat je dat nog weten.
    Ga lekker vouwen of bloggen en laat het gewoon komen zoals het komt!!!
    grt, Helmi

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ohhh succes met verzamelen...heb ik ook gedaan en toen hup in de vuilniszak....maar nu alles weer gewoon is denk ik...waar is dat en dat gebleven ....AAHHHHHH in de vuilniszak ...en dat terwijl ik er nu van overtuigd ben dat ik het kan gebruiken....dus denk goed na wat je in de vuilniszak stopt....Sterkte!
    h gr Cinderella

    BeantwoordenVerwijderen
  16. je kan de dingen die je weg gooit ook altijd wegschenken als give-away ;) (ik zie mooie spulletjes er tussen zitten)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ja herkenbaar, ineens zie je van alles dat anders moet in huis :)
    nou ben benieuwd naar je shoot. altijd leuk om te zien door een ander oog.

    enne super dank! je pakket zat vandaag al bij de post. een leuk boek (worteletui :)) en veel fijne extra's!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh ik ken dat, al die spulletjes en eigenlijk wil je er helemaal niet van af.
    Maak het maar helemaal naar je zin maar, maak er geen halszaak van.

    Liefs
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Niet teveel opruimen anders krijg je zo'n gesyleerd huis, het mooie is juist dat er in geleefd wordt! Ben benieuwd, je pakje is in de post. Kan 1 a 2 dagen duren.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een confessions hier, haha en zo herkenbaar. Ik heb ook een 'dingetjes-fruit-schaal'. Ingrid, ondanks de TNT staking heb ik je leuke pakketje ontvangen. Heel erg bedankt, Je hebt me er erg blij mee gemaakt! Ik ga nu direct aan de slag, de inspiratie borrelt al bijna over! Nogmaals thanks, groetjes Imke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Toen ik je pakje kreeg, dacht ik al dat ik de kwartetkaart ergens van kende, maar nu ik het doosje tussen de berg rommeltjes zie liggen, weet ik het zeker: dat is hetzelfde dierenkwartet als bij oma en opa! :) Leuk om op deze manier nog eens aan m'n kindertijd herinnerd te worden. :)
    Ikzelf heb ook zo'n 'prulletjes' die niet echt ergens bijhoren, en een groot deel ervan zit in wat ik 'mijn schatkist' noem... Een doosje vol kleine herinneringen aan vanalles en nog wat, die ik maar niet kan weggooien, maar wel regelmatig eens bekijk... :)

    Niet weggooien, maar weggeven zou ik zeggen, aan de kringwinkel misschien? (ik ben eventueel kandidaat voor het kwartet, al vrees ik dat het niet meer volledig zal zijn ;) )

    Groetjes en veel succes met de fotoshoot!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Koop een rommelkast op de rommelmarkt, voor al je mooie rommeltjes.

    Van weggooien krijg je later altijd spijt!

    Succes met de shoot!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hihi, via een hele subtiele 'hint' weet ik nu wie er bij je op bezoek komen. Kleine wereld! Ze komen ook bij mij.

    Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Maar af en toe is het ook goed om met een hernieuwde blik te kijken naar de spullen die je hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Inderdaad herkenbaar die dingetjes-hoopjes :-). Voor de dingetjes van mijn meiden heb ik gewoon twee wijnkisten in de kast gezet. Passen perfect en kostten niets.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ja hoor stuur maar op, hier komt geen fotograaf!
    waarschijnlijk moet je straks meer rommel maken en zijn ze helemaal niet blij dat je zo netjes hebt opgeruimd...

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)