donderdag 25 november 2010

The princess of ThreeWays zegt..

dat ze
 eigenlijk vind dat
het eerst Sinterklaas moet zijn geweest
voordat je bezig gaat met de kerst
maar omdat ze dit pas op 8 december
uitdeelt:
vooruit dan maar..


 dat ze
de laatste tijd allerlei
kerst 'Dingetjes' heeft verzameld
en die graag wil uitdelen
aan eenieder,
-volgers, anonieme lezers of toevallige passanten-
 die dat leuk vind..

dat ze
10 kerst pakketjes heeft gemaakt
met daarin
-een kerstlopertje
of kerst stofje
(de derde van onder op de ladder
is niet Echt een kerst stof maar wel erg leuk)
-een slingertje met gehaakte sterretjes
(zie bericht van gisteren)
-wat origami sterren
-een papieren klok
-een kaarsje met houdertje
-en in elk pakketje wat losse
prullaria (verschillend per pakket,
een borduurwerkje of wat kerstmannetjes,
want ik heb niet evenveel van alles)

dat ze
natuurlijk ook wel weet
dat je er allemaal Niet zoveel aan hebt
maar daarom misschien juist zo Leuk..

dus
vind je het leuk om zo'n
Ingthings kerstpakketje
te ontvangen
laat dan een reactie achter
dat ze
wel nieuwschierig is -als je het wil delen-
naar jouw ultieme Kerstgevoel
(liedje, sneeuw, stamppot eten voor All you need is love..
en stiekum een traantje weg pinken
of wat dan ook..)

-if you like to join my little christmas give away
please tell me about your christmas-
(the package can be deliverd all over the world
thanks to my flying rendeer..)

-note: because I just read that the translation
is Terrible
the Ingthings christmas package includes:
a piece of vintage christmas fabric
some origami paper stars
a garland with crochet stars
a paper foldable clock
some christmas Things (different in every package)
a candle with vintage holder-

you' re welcome to join
-x-

62 opmerkingen:

  1. Count me in lieve Ingrid!
    Mijn kerstgevoel? Vooral melancholisch, terugdenkend aan de Kerstnachtdiensten waar ik solo zong als 10-jarige in het kerkkoor. Lang vervlogen tijden...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, wij doen graag mee!
    Mijn ultieme kerstgevoel...op kerstavond in het donker wandelend met enkel een lantaarntje-met-kaars rond de abdij in de buurt. Geen mens te zien dan, iedereen eet zich vast rond onder de kerstboom. Vroeger zonder kindjes, dan met dikke buik, kindje in de draagdoek, kindje met wankele stapjes en nieuwe dikke buik enzovoort...tot dit jaar drie kleine stappertjes. En dan, halverwege, aan zo'n geweldig Maria-grotteke (precies Lourdes) vertellen we daar ieder jaar het kerstverhaal.
    Kijk...zo in het donker, in de kou, heel dicht bij elkaar...dat is kerstmis voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I love the advent time, the preparation for Christmas: making Christmas cake and storing it away, starting to hang lots of decorations and the colour red everywhere!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Please include me! The translation on this is terrible ... so I realy don't understand what you're asking ... but Christmas in Australia is stinking hot ... we all get around in togs and hats and eat prawns and salads for Christmas lunch and do bomb dives in the pool!

    I'd love a piece of ingthings to be a part of that!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kerstmis dat is voor mij als tienjarige naast mijn vader in de kerk samen "stiekum" de tweede stem zingen van alle kerstliedjes en genieten van hoe prachtig dat klinkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een superlieve kerstgiveaway zeg!
    Mijn kerstgevoel: bij kaarslicht kerstontbijten met mijn lief en onze vijf kinderen; heerlijk, uitgebreid ontbijten en dan het kerstverhaal vertellen.
    Groet, Idelet

    *en de jongste met die superleuke slofjes aan van jou :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het allerultiemste kerstgevoel. In het donker uit de kerk naar huis fietsen na de nachtdienst en dan nog lekker een saucijzenbroodje en gedeelde eerste plaats het getingel van zo'n kerstmolentje. Wij noemen het thuis altijd de tingeltangel maar zon goudkleurige met engeltjes erin

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je weer fantastisch leuke dingen bij elkaar bedacht. Top!

    Wat wij heerlijk vinden: op 1e Kerstdag
    's avonds na het eten een wandeling maken door de buurt en dan binnenkijken bij de mensen, waar zo OER-Nederlands de gordijnen open zijn. Daar zie je dan iedereen zitten, uitbuikend op de bank, benen op tafel, stropdassen los, hakken uitgeschopt, broek op de vreet-stand (hahaha) en een grote bende op de eettafel en in de keuken.

    Oooohhh, wat kijk ik uit naar een witte Kerst met een simpel stamppotje op tafel....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik krijg het ultieme kerstgevoel van deze prachtige spullen, ze herinneren mij aan alle kersten die ik gevierd heb met mijn liefste familieleden. Handgemaakt en Scandinavisch retro is overal in mijn ouderlijk huis te vinden. Dat is dus mijn ultieme kerstgevoel: kerst vieren met mijn familie, in een gezellig huis. Niet meer en niet minder. (Leuk trouwens hè van dat theepotje! Ik geloofde mijn ogen niet! Jammer dat er nu niets moois bloeit om erin te zetten ;-)) Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het kerstgevoel voor mij is: Naar de kerstnachtdienst genieten van de preek en zingen van de kerstliederen en daarna thuis lekker wat drinken en eten, en een spannend gevoel in je buik hebben omdat het morgen kerst is. Maar ook met de kinderen de kerstboom versieren

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ooh ja...ik doe graag mee!
    Helemaal omdat 8 december mijn verjaardag (40 jarige jubileum) is
    en dus de dag van cadeautjes!
    Mijn kerstmoment was het moment dat ik met mijn 2 dagen oud kindje in mijn armen in bed lag (wij zijn allen in december jarig) en het kerstkoor hoorde zingen (wij woonde naast de kerk) terwijl het buiten sneeuwde! Tranen van geluk rolde over mijn wangen..
    Ik vergeet dat moment in mijn leven nooit meer!

    Nu is Kerst is voor ons echt een moment van rust en bezinning na al die gezellige maar drukke verjaardagsfeestjes in December.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oh, wat leuk allemaal!! Mag ik ook meedoen???

    Min kerstgevoel is wandelen met zijn allen (zelfs de oudste?!!), naar Mary Poppins kijken (of iets anders vergelijkbaars kneuterigs), veel te veel mince pies eten, al die vreselijke liedjes op de radio (die ik dan stiekem eigenlijk heel leuk vind, maar dat mag niemand tegen meneer G zeggen...)

    @ Mireille: alvast gefliciteerd, en wat een prachtig moment heb je beschreven!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mijn ultieme kerstgevoel is: buiten de sneeuwd die valt, binnen een mooi versierde kerstboom en dat met z'n allen genieten van de spanning als de kadootjes opengaan en dan die mooie lachende gezichtjes als ze ontdekken wat er in het kadootje zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie give away, daar doe ik graag aan mee!
    Mijn kerstgevoel is die met een lach en een traan. Verdriet om de naasten die er niet meer bij kunnen zijn, blij met de naasten die er wel zijn. Vaak leer je pas bij het verdriet te zien hoe fijn en belangrijk het is dat je samen kunt zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik moet al bijna huilen om het berichtje van Bloem boven mij. Het is waar ...
    Ik word elke kerst weer blij als ik de kerststal uitpak die ik als negenjarig meisje heb gemaakt. Hij is van stof dus de kinderen kunnen er heerlijk mee spelen. Regelmatig vind ik Jezus ergens in een hoek, oeps ....
    Ik doe dus graag mee voor het kerstpakket!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ultiem kerst is voor mij eigenlijk langzaam wakker worden, sinds 2 jaar met een kleintje erbij in bed, daarna rustig ontbijten en dan naar mijn vader gaan waar we de grootste zooi ooit tegenkomen omdat hij weer eens veel te veel heeft gehaald en alles tegelijk op tafel probeert te zetten, we bewonderen de boom, mijn schoonzusje en ik spreken vaak wat hobbyspul door (haken de laatste tijd) en we proberen enigzins wat structuur in de zooi te krijgen. Daarna zitten we vooral heel erg lang aan tafel met zijn allen, om 's avonds veel te laat weer naar huis te rijden met een slapende peuter achterin. Ik probeer dan geen enkel kerstlampje buiten te missen en val vaak half in slaap voor we thuis zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik doe graag mee voor een vriendin van me, die kan wel wat extra kerst-sfeer gebruiken :-)
    Mijn kertplannen? Lekker eten en gezellig bij mensen zijn waar ik veel van hou

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik doe ook graag mee! Mijn ultieme kerstgevoel: gewoon gezellig bij elkaar zijn en altijd opnieuw die cd met aloude bekende kerstliedjes spelen. Al hoop ik stiekem dat het dit jaar eens een witte kerst wordt

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja ja!! Helemaal leuk!! Ik doe graag mee.. (duim, duim..)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jemig, je lijkt Sint wel?!
    Natuurlijk wil ik wel een vrolijk pakketje ontvangen! Maar dan komt er ook één op jouw deurmat ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat leuk ! Ik doe graag mee ! Mijn Kerstgevoel ? Samen zijn met de mensen van wie ik hou (en een lach en een traan voor de mensen die er niet meer zijn), warme chocomelk en een lange wandeling in de sneeuw (die denk ik er wel bij als het niet zo is ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik doe graag mee voor zo'n leuk Ingthings kerstpakketje!! Mijn ultieme kerstgevoel? Ik denk dan vooral terug aan vroeger. Dan stond de kerstboom opgetuigd en mochten we af en toe een kerstkransje uit de boom pakken. Zo gezellig al die lampjes en sparrentakken en rode linten boven de schilderijen gestoken. En het waxinelichtje onder klingelende engeltjes en de kerst-lp....nou dat waren er wel genoeg. Kerst is gewoon gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. leukkkkkk
    ik doe graag mee :-)

    mijn kerstmoment? een gezellige dag mèt gezin....spelletjes doen,wandelen,film kijken,knutselen,lekkere hapjes ...dàt soort dingen! en wellicht nog een aanwezig zijn bij de geboorte van een kerstkindje ( ik moet werken dit jaar! )

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Tjemig de pemig! Dit is leuk!!!!

    Mijn ultieme kerstgevoel? De opluchting dat Sinterklaas weer vertrokken is, hihi!

    Nee, serieus, het zijn de kerstkriebels in mijn buik die ik krijg als ik voor de eerste keer in het jaar 'Last Christmas' van Wham hoor!!! Daar smelte ik vroeger helemaal bij weg, eerlijk...nu eigenlijk nog wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. heeeel graag doe ik mee.
    de geur van bijenwas om kaarsjes mee te trekken daar verheug ik me op.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Leukleuk..
    mijn ultieme kerstgevoel....hoe sappig ook..
    jou wat terug geven...ik ken bijna niemand in blogland die zoveel weggeeft..
    Dus mail me jou adres en je krijgt een kadootjetje van mij...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik doe graag mee! Mijn ultieme kerstgevoel begint op kerstavond: samen naar de kerk, warme chcocolademelk, kaarsjes ...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. ook ik doe graag mee, heel leuk!

    mijn ultieme kerstgevoel: het jaarlijkse diner met de hele familie van mijn vader. alle ooms, tantes, neefjses en nichtjes met aanhang bij elkaar en sinds een aantal jaar ook mijn kroost. Vroeger aan de enorme ronde tafel bij mijn oma thuis, inmiddels meestal bij mijn ouders aan overal vandaan gesleepte tafels en tafeltjes. door het jaar heen zijn de contacten niet zo nauw, maar met kerst is het een grote warme groep, waarbij de mater familias nog wel heftig gemist wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lijkt me erg leuk zo'n kerstpakketje...de derde stof van onderen heeft mijn voorkeur en mijn kerstgedachte/kerstgevoel?
    Smorgen beneden komen in een warme kamer, lichtjes in de boom, zachte kerstmuziek, lekker ontbijten aan de tafel en dan mooie kleren aan en gezellig naar de kerk om daar samen het geboortefeest van Jezus te vieren. Smiddags gezellig met familie wandelen (liefst in de sneeuw) dan een kopje thee met warme appeltaart en slagroom en tegen de avond heerlijk samen eten...
    Wat een dromer ben ik he??? Het gaat eigenlijk nooit zo want het is smorgens altijd rennen en vliegen om op tijd in de kerk te zijn en er ligt bijna nooit sneeuw....

    Ben benieuwd of ik een mooie kerstpakketje zal ontvangen....

    BeantwoordenVerwijderen
  30. mijn kerstgevoel is samenhorigheid en je bewust worden dat alleen liefde belangrijk is. Zodat veel van de problemen in de wereld zouden verdwijnen wanneer mensen mét elkaar zouden gaan praten in plaats van over elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Leuk zeg om alle reacties te lezen ... HET ultieme kerstgevoel voor mij is de sinaasappel die ik vroeger altijd kreeg - en mijn kinderen nu krijgen - na het kinderkerstfeest in de kerk.
    Ik begrijp nog steeds niet wat een sinaasappel met kerst te maken heeft, maar hij hoort er wel helemaal bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. wat super leuk :)! wij hebben eigenlijk nooit veel kerstspulletjes thuis, ik woon nog niet zo heel lang in een huis met plaats voor een boom.
    maar dit jaar ben ik losgeslagen! de hema beroofd van al haar hertenspullekes en op swapbot meegedaan aan de kersthangers swap. het ultieme kersgevoel, dat is voor mij met familie samen zijn. Mijn vader, moeder en broertjes wonen verspreid over nederland en ik zie ze veel te weinig. Als we met kerst bij elkaar zijn geniet ik echt!
    liefs nikki

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik doe ook graag mee!

    Mijn ultieme kerstgevoel is 's avonds in de donker naar huis rijden en overal achter de gordijnen en in het straatbeeld fonkelende lichtjes zien. En dan natuurlijk thuiskomen in een warm & gezellig versierd huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een leuke spulletjes, ik doe mee!
    Mijn favoriete kerstgevoel is het gevoel wat ik had als klein meisje samen met mijn vader naar de kerstmis in de kerk: de kou, de lichtjes en het gevoel van mijn hand in die van mijn vader. Nu ga ik met mijn man naar de mis, dat is net zo fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. wat een fantastische giveaway alweer! je bent een goeierd! ik doe mee :)
    ultime kerstgevoel; moeilijk....er is zoveel fijns aan kerst. Maar dit zou hem dan toch moeten worden.
    Als allereerste door vers krakende sneeuw lopen terwijl je bij mensen naar binnen kunt spieken en ze aan het kerstdiner ziet zitten. En het liefst terwijl er overal kleine lampjes in de bomen en struiken twikelen en je arm in arm loopt met iemand die je dierbaar is....

    ps.en dat derde lapje van onder is dan misschien geen kerstlapje maar wel echt ONWIJS schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Vooral bij de stofjes zitten er erg mooie tussen!

    Kerst is voor mij lekker warm binnen zitten met de hele familie en een hele dag lang eten. Eten dat zo lekker is dat we er een heel jaar lang van dromen. We vieren Kerstmis de 25e, op de Engelse manier, met kalkoen en Yorkshire Puds en Christmas pudding en trifle en sausage rolls en mince pies en en... MMM!

    Daarnaast hebben we veel cadeautjes, waarvan misschien de helft wel neppakjes zijn, gewoon om te lachen!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hoi Ingrid,
    wat een ontzettend leuke spulletjes zeg, ik doe graag mee!
    Mijn ultieme kerstgevoel.... Vroeger was dat inderdaad de kerstuitzending van All You Need Is Love! Maar nu is het toch wel het huis vol in de kerstsfeer, man thuis, alle kindjes thuis en genieten van een mooie wandeling, spelletjes doen en lekker eten. Niet te ingewikkeld want de rest van het jaar hebben we het al druk genoeg!
    Groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Whaaa... ik doe graag mee :)
    Het ultieme kerstgevoel.. het huis omtoveren tot een gezellig stulpje, de boom versieren en de kleine jezus in de kerststal plaatsen. Om als laatste de volgende dag de hele boom vol cadeautjes te zien liggen (en dan er proberen vanaf te blijven ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik doe ook graag mee! het ultieme kerstgevoel? Het moment dat ik me, omringd door familie, realiseer dat wij het zo goed hebben met ons allen.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. ik doe zeker mee !
    En ik hou vooral van kerst omwille van de vele kerstkaarsjes en - lichtjes en omdat vanaf dan de dagen terug langer worden

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ok I'm in, Ik krijg het helemaal warm bij de gedachte aan vuurkorven waar we met zn allen rond staan, aan lekker warme glühwein, aan raclettekaas gebakken boven het houtvuurtje, aan in skipakjes ingeduffelde rondrennende en lachende kinderen, aan een boom vol lichtjes, aan tijd voor elkaar, aan koude neuzen en tintelende voeten en handen, aan samen met de kinderen kerstkaarstjes knutselen aan... hoeveel tekstruimte heb ik nog? Zo kan ik echt nog een tijdje doorgaan want waar ik het ultieme kerstgevoel van krijg? Dat is erg moeilijk om zo in enkele woorden te vatten!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. PS: Mooie stofjes! Ik ben vooral verliefd op het bovenste!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ingrid (Punky Wunky)25 november 2010 om 17:26

    Ik doe ook graag mee. Kerst begint bij mij als mijn moeder me vraagt of ik kerstsukjes wil maken. Mijn oude beroep voor een keer per jaar ga uitoefenen. Als ik dan weer die lekkere dennengeur ruik, in de keuken met het kacheltje warm en wat kerstmuziek op de achtergrond, dan begint die gezellige periode weer.
    Vroeger begon de kerst ook altijd met samen met mijn vader de kerstboom optuigen. Dat vond ik altijd super!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Alweer zo'n mooi gebaar !
    Fijne kerstherinneringen heb ik vooral aan mijn jeugd. Jarig worden (vlak voor kerst) en voor het eerst de kerstboom zien staan.
    Lichtjes aan omdat het nog donker is....en je zo heel blij voelen.

    Lieve groet
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wat heb je het leuk opgehangen!
    Ik heb het groene kleedje ook met de kaarzen erop. Maar dan met een paarse achtergrond. Ben gek op die retro kerstkleedjes.
    Heb er net eentje gevonden met God Jul erop bij de kringloper.
    Staat op mijn blog.
    Geniet alvast met je kerstvoorbereiding.
    Bjør

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ik doe graag mee, het 'kerststofje' vind ik enig.... Mijn ultieme kerstgevoel, heel simpel: wij gaan elk jaar op eerst kerstdag samen uit eten in een gewone Franse plattelands auberge. Niks sjiek of je zondagse kleren aan, de Fransen zijn gewoon in trui en slobberbroek. Maar knotsgezellig en natuurlijk Foie gras. Dit jaar hebben we in oktober al besproken, vorig jaar bespraken we begin november en toen waren we de laatste die er nog bij konden.....

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Ik doe graag mee met het krijgen van een kerstpakketje...mijn kerst gevoel ben ik vorige kerst verloren met de ziekenhuis opnamen van mijn paps...en de zware tijd...en toch het verlies van mijn allerliefste papa....mams die ontredderd rond zwom... wie weet met een mooi pakketje zit er weer een licht puntje aan kerst (net als het bloggen mij er enorm doorheen sleept)....want een ding weet ik wel...mijn paps zou dit niet willen dat wij zoooooo verdrietig zijn.
    Jij in ieder geval een heerlijke kerst...
    H gr Cinderell@

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Haai! Ik durf eigenlijk niet meer mee te doen nadat ik die geweldige vorige give away had gewonnen. Maar graag doe ik ook weer mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Och jaaaaa!

    Mijn ultieme kerstgevoel: wel vroeger bij mijn grootouders: de hele familie, héél veel kadootjes (vooral voor de kindjes), Toon Hermans of Mary Poppins op tv en veel eten. En het favoriete gerecht van ons (de kindjes dus op dat moment) waren zoute pannekoeken gevuld met kaassaus en hesp! Héérlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Wat lief........ Mijn ultieme kerstgevoel is: om 21.00 uur naar de kerk en daarna thuiskomen in een met kaarsjes verlicht huis en worstenbrood en koffie.

    Hoe voelt dat dan??........fijn!

    XO Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Wat een mooie reacties allemaal. Wat zal dat je goed doen Ingrid! Ik doe ook graag mee.
    Kerst is voor mij: Gezellig, of op z'n fries: "smuk" (spreek uit als smoek) bij elkaar zijn. Kaarsjes aan, een beetje kletsen, wijntje, hapje eten, spelletje doen, filmpje kijken... Niet te gek, maar gewoon lekker knus.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Wat fijn weer al die mooie pakjes. Ik doe graag mee! Geniet van de spanning die dit met zich meebrengt. Voel me weer een meisje dat meedoet met het rad van fortuin op een fancy fair, nu de digitale variant.
    Kerst heeft een nieuwe betekenis gekregen door de komst van mijn zoetekes. Mij verwonderen om de verwondering van mijn kinderen brengt groot geluk.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Wat heerlijk om iedereens kerstgevoel te lezen. Ik kom er helemaal van in de kerststemming. Ik wil heel graag meedoen met je giveaway. Wat lief van je om je mooie spulletjes met ons te delen!
    Kerst is voor mij: een paar dagen uitwaaien aan zee, met mijn gezin. Warme kleren aan en gáán. De zilte lucht opsnuiven, bijna wegwaaien en weer doorwandelen. Alle drukte van het afgelopen jaar van me laten afglijden en alleen maar 'zijn', met de mensen die ik zo lief heb. Opwarmen in een strandtent. Met rode wangen weer naar het huisje terug. Pantoffels aan. Een kerstfilm op TV. Stamppot boerenkool. Met als toetje: morgen weer zo'n dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Ik doe heel graag mee! Ben gek op kerst-verrassings-pakketjes!
    Mijn ultieme kerstgevoel is de tijd waarop we met ons zoontje van 4 jaar een kerstboom gaan kopen, deze het huis binnenslepen, genieten van de heerlijke geur van een echte kerstboom, en dan alle ballen en slingers erin hangen....kerstmuziekje op de achtergrond en het babbelen van dat kleine manneke dat alles zo heel spannend vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Wat een mooi initiatief. Mijn kerstgevoel is a.s. tweede kerstdag al 30 jaar een jarig gevoel. Vaak kook ik dan lekker voor mijn familie. Deze kerst is ons ukkie er voor het eerst bij. Lekker genieten met 'n drietjes dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Weer een erg fijne give-away, waar ik graag aan mee doe!
    Van kindsbeens aan tot het moment waarop ik het ouderlijk huis verliet, werd thuis gedurende de hele Advent tot en met Kerst altijd een oude LP gedraaid met allemaal sprankelende Duitse kerstliederen, die mijn zus en ik als kinderen al snel konden meezingen, ookal kenden we geen Duits. Er stond ook het geboorteverhaal van Jesus in het Duits op, maar dat was uitsluitend voorbehouden voor de Kerstavond zelf. En alhoewel we niets van het geboorteverhaal verstonden, werd er aandachtig geluisterd en gewacht op de tekst: "Und Friede auf Erde...." Dat was met een enorm rollende R gezegd, en dat zinnetje was altijd het hoogtepunt voor ons. Helaas: de plaat is na meer dan 25 jaar grijsgedraaid en afgrijselijk geworden om te beluisteren.
    Sedert ik gehuwd ben, is hét Kerstgevoel voor mij altijd het thuiskomen van de deugddoende middernachtsmis, waar manlief thuis gewaakt heeft bij de slapende kroost. Ik geniet dan van de tocht naar huis, zo rond kwart voor twee 's nachts, nauwelijks verkeer op de baan en nog volop in de gelukzalige sfeer van de mis. En dan thuiskomen en nog eventjes woordeloos genietend bij manlief zitten, met een kopje thee en een kleine versnapering. Dat vredevolle warme gevoel, da's echt Kerst.

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Wouw...wat een prachtige collectie!!
    Tja mijn kerstgevoel begint met de hint van mijn slager dat het echt weer die tijd is om die Franse kalkoen te bestellen. Dan op Kerst zelf is het na een kerstkerkdienst genieten van het samenzijn met familie. Onder het genot van een gluwwijntje steken we de BBQ aan (ja je hoort het goed!!) en doen daar de gemarineerde kalkoen in. Vuurkorfje ernaast en heerlijk een paar uur bijkletsen! Dan met een hele grote groep gezellig eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Ik doe graag mee.

    Mijn ultieme kerstgevoel. Zo'n 11 jaar oud met mijn ouders en twee zussen en 1 broer naar de nachtdienst gaan om 23.00 uur. Eerst er naar toe lopen in het donker en proberen de grote stappen van mijn vader bij te houden. Genieten van de klikkende hakjes van mijn oudste zus en moeder, in die stille nacht. Onderweg de sterren stellend. Het serene gevoel dat er tijdens zo'n nachtmis is. En dan na de nachtmis thuiskomen. Het kerstnachtontbijt dat we dan altijd hadden met verse broodjes, roomboter, een heerlijk zachtgekookt eitje, mooi gedekte tafel en natuurlijk met mijn mooie nieuwe jurk aan die mijn moeder voor mij gemaakt had. DAT is voor mij het ultieme kerstgevoel. Helaas is mijn moeder er niet meer, maar ik vertel het verhaal ook meestal tijdens kerst wel aan mijn dochters en probeer het ook voor hun zo gezellig mogelijk te maken. En dan hoop ik maar dat zij met net zoveel liefde en warme gevoelens terugkijken op hun jeugd en kerst als ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Oh....wat een geweldige give-away! Mijn ultieme kerstgevoel is...jarig zijn! Ik ben 1e kerstdag jarig en raad eens wat ik kreeg toen ik 10 jaar was??? rararara....een heel klein lief zusje, de vierde op een rij. Wij zijn dus beide jarig op 1e kerstdag en geen tweeling! Hoe knap! Verder doe ik met kerst waar ik zin in heb....en dat is heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Wat een ontzettend leuke pakketjes! Lijkt me heerlijk om'zo'n pakketje gezelligheid te ontvangen. Bij mijn ultieme kerstgevoel horen natuurlijk eten en spelletjes, maar ook werken. Ik werk al meer dan 10 jaar als bijbaantje in de horeca. Eerst in een bioscoop en nu in een discotheek. Ik vind het zo gezellig die mensen die extra mooi aangekleed en in feeststemming langskomen en het heerlijk vinden om dan een beetje verwend te worden maar ook even los kunnen komen van het 'opzitten' met Kerst.

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Ik doe ook graag mee!
    Mijn ultieme kerstgevoel? Familie! samen gezellig bij elkaar, lekker warm binnen, lekker eten, mijmeren over het verleden en knipogen naar de toekomst!
    Groetjes, Saartje

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Ik wil graag meedoen, ik heb je blog net ontdekt en ik geniet ervan.
    Mijn kerstgevoel is een gevoel van warmte en samenzijn , iets wat ik niet alleen met kerst probeer te voelen maar het hele jaar door. Blij zijn met wat je "hebt" en met wie je kan delen.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)