maandag 15 november 2010

twinkle twinkle, little star

na al de wol en het haken
had ik weer zin om te vouwen
ik had nog een hele schaal met vogels
dus ik zocht iets anders
bij toeval vond ik 
(natuurlijk tweedehands)
een origami boek: Feestelijk vouwen

daar staat van alles in
bruiden, paashazen, een kerststal(!)
maar ook deze sterren
na een paar keer proberen
(wat Bedoelen ze nou Toch?)
lukte het..

en als je dan eenmaal begint..
dan is het net als met de vogels
ik kan niet meer stoppen
vouwen is op de een of andere manier
zo'n fijne gedachteloze bezigheid..

je kan ze bij mij bestellen
ze hebben 4 punten
maar als je er 2 op elkaar plakt
heb je een kerstster
ze zijn 50 cent per stuk

ik doe niet (als bij de slofjes)
teveel bestellingen tegelijk
-om het Leuk te houden-

nb. welkom alle nieuwe volgers/lezers
de 300ste: Leyya
Merhaba Leyya!
(zo ongeveer het enige Turkse woord wat ik ken..)

18 opmerkingen:

  1. Hoi Ingrid,

    wat leuk die foto van de lapjes die je zaterdag hier op de rommelmarkt hebt gekocht! Voor alle mensen die nooit wat vinden: dinsdagmiddag van 1 tot 5 is er nog een herkansing, dan worden alle leuke spullen nog een keer aangeboden! En..er zijn nog lapjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Very, very, very Nice!!
    Ik kan me voorstellen dat je lekker door ging met vouwen :-)
    En nog van harte gefeliciteerd met je nieuwe (voortaan eerst koffie zetten voor ie aangaat)laptop!! Heel veel plezier ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. The stars look terrific, I love all the different combinations of prints & patterns together. Very festive!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een vrolijke sterren. Gefeliciteerd met je 300e volger!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk die sterren! Ik heb nu 3 kraanvogels gevouwen en het smaakt naar meer...........maar morgen krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis dus ik heb er even geen tijd voor. Komt later weer wel!

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helemaal leuk! Leuk idee als kerstkaartje; wens erbij en helemaal klaar.. gr. Aukje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zeg: op naar de Origami Kerststal Ingrid. Je kunt het :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ziet dat er leuk uit . Wat zijn origamipapiertjes toch mooi! Nu snap ik weer waarom ik er zoveel heb::)))
    Heb ook hierdoor weer zin om te vouwen . Heb nog een superleuk model van een kerstbal.
    Gefeliciteerd met je 300ste volger.
    Grtjs Miek

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Proficiat met je 300ste volger!
    Kan ook niet anders met zo'n mooi blog!
    Groetjes, Saartje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. dat komt me bekend voor uit het origamiboek dat ik vroeger had *nostalgie*

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd met je 300ste volgster!

    Mooi die sterren! Ik zou graag 10 sterren bij je willen bestellen en 10 kleine kraanvogels, kan dat?

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke sterren!
    Ik heb ze van stof op mijn blog gezet. Ook leuk om te maken.
    Doeg,
    Bjør
    p.s. leuk dat ik op je bloglijst sta! Dank.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)