woensdag 9 november 2011

Little room&postcards


het huisje waarin ik woon
is uit 1621
daar zie je verder niet zoveel meer van
-het was een bouwval
voordat het opgeknapt werd-
behalve de balken en aan de "opkamer'
een laag (ik kan er net staan) kamertje
aan de voorkant van het huis
ik kan eigenlijk nergens vinden
waar die voor gebruikt werd


werd er geslapen
zo met zijn allen in een groot stro-bed
met gezellige warme nachtponnen?
sloegen ze er eten op
kisten met fruit, groente in weckpotten?
of was het een soort opslag
voor overbodige spullen?
(hadden ze eigenlijk wel overbodige spullen in die tijd,
ik denk zomaar van niet)


ik maak er er een logeerkamer van
maar wel zo een
waarvan jezelf ook zin hebt
om er eens een paar uurtjes
door te brengen
liggend (dat gaat bijna vanzelf
want rondlopen gaar er eigenlijk niet)
mijmerend over de dingen
en uitkijkend over de straat..


ik zag pas achteraf bij deze foto
dat er bij toeval,
en ik ben blij voor de slager,
iemand in zijn winkel was
ik heb er een pijltje bij gezet
het is tenslotte een feestelijk moment
de eerste klant die ik zie
(maar misschien is het wel heel erg druk
juist op het moment dat ik niet kijk)


vandaag ga ik maar eens verder
met de 'opkamer'
want van het weekend heb ik mijn eerste logé's
namelijk mijn broer, zijn vrouw en Guusje
bij wie ik al die maanden Zo welkom ben geweest
dus je begrijpt dat ik ze goed wil ontvangen..


nb. ik heb zoveel enthousiaste reacties gekregen
op de kaarten-post,
bedankt daarvoor,
dat ik vind dat iedereen die gereageerd heeft
haar adres kan mailen
misschien duurt het wel even
voordat je je kaartje hebt
(allemaal handgeschreven, he : )

fijne woensdag, allen!

26 opmerkingen:

  1. Leuke opkamer heb je daar, je logés zijn echt met hun kont in de boter gevallen. Misschien heeft die mijnheer zich van deur vergist daar aan de overkant en anders trekt de slager op niks...
    Liefs,
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar zou ik heerlijk kunnen slapen! Prachtig ingericht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een heerlijke pek!
    mooi en warm en fijn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar zou ik heel wat uurtjes kunnen doorbrengen op een dag, zo gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prima kamertje om lekker te gaan zitten/liggen lezen/mediteren/dromen/slapen/gluren! Zeker met al die kussens, mmmmh...
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voor zover ik weet was de opkamer bedoeld als slaapkamer voor het dienstmeisje ;-) In ieder geval, zo werd dat ooit verteld bij open-monumentendag, bij een boerderijtje hier in het dorp, waar ze ook zo'n schattige opkamer hebben. Daar moesten we nog naar boven klimmen over de deur van de kelder, die iets schuin was en waar latjes tegenaan gemaakt waren...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een huisje uit 1621 met heel strakke muren, gaaf plekje heb je daar ...
    Jij en je logees hebben vast een heel fijn weekend in je knusse huuske.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig kamertje. Je logees hebben het er vast heel fijn.
    Groetjes,
    Miralda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ziet het er prachtig kleurig uit!! Echt genieten...
    groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk zo'n kamertje! En je hebt er ook iets gezelligs van gemaakt ook. Die klant bij de slager, kwam die niet even geld wisselen voor de parkeermeter ofzo? :)

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ziet dat er ontzettend gezellig uit!
    Daar wil toch iedereen een uurtje komen liggen?!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een super knus hoekje zo voor het raam!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De opkamer zelf klinkt al heerlijk, maar jij hebt er echt een klein paleisje van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het doet me goed om in je blogjes weer licht te zien! Je straalt weer dezelfde fijne en inspirerende energie uit als vóór je moeilijke tijd.

    Wat een ontzettend sfeervol huisje heb je! En die opkamer is geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Arme slager.
    Wat een prachtig kamertje...ik vind strak wit gestucte muren met zulke oude balken zo'n beetje het mooiste in een oud huis dat er bestaat!!...ik kom dus een keertje logeren ;-)

    fijne dag.

    ps wat lief van je kaarten actie, ik stuur je snel mijn adres...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Inge,
    Ik zie op de eerste foto een vaasje met bloemen. Het is echter niet helemaal goed in beeld. Ik ben heel benieuwd hoe het er precies uitziet.
    Het zou leuk zijn als je hier een aparte foto van zou maken.
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het ziet er gezellig uit! Wat leuk dat je iedereen een kaartje stuurt!
    Ik zal je een mailtje sturen met mn adres:-)
    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  18. o, wat een pech.....
    ik had een reactie geschreven dat ik ook graag mee wilde doen met zo'n heen (naar mij) en terug (naar jou) kaartje, maar de boel liep vast tijdens het plaatsen.
    toen dacht ik: dan doe ik het later nog een keer....vergeten......
    nou ja, jammer, volgende keer heb ik misschien meer geluk.
    wat een vreselijk knus huisje heb je trouwens!
    groetjes
    Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat een prachtig kamertje is dat geworden! Een logeetje wil bij jou nooit meer weg!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtig fijn kamertje, echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mens, jij woont gewoon in één van de mooiste straatjes van Zutphen..! Ik fietste daar vroeger élke dag, behalve dan de weekenden en de vakanties, in de tijd dat ik op de Mavo zat. En ik heb daar euh.. nogal lang gezeten, zes jaar.

    Dank je voor deze korte trip down to memorylane..! :-)

    (ik zag overigens toen ook nimmer klanten bij die slager; zou het geen dekmantel zijn voor één of andere georganiseerde misdaadbende?)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat leuk zeg! Ik heb spontaan zin in een logeerpartijtje, ik bedoel, als de logeerkamer al zo mooi is. En dat voor een logeerkamer. Mijn logeerkamer is de keus uit een bankstel of opblaasbed. Maar dat laatste dan wel weer in iedere kamer naar keuze waar het past.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dat ziet er zo fijn uit, daar zou ik ook wel willen logeren! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)