zaterdag 26 november 2011

Little (things) give-away



gisteren schreef ik over de instructie-brief
van the family Little
die luide als volgt:

Beste Ingrid
Wij willen graag iedereen bedanken
die met plezier onze avonturen leest
(en zoals je weet,
zijn die niet altijd even leuk, denk blik)
dat willen we doen in de vorm
van een give-away
Dus we vragen je het volgende te doen:


1.verdeel de bijgezonden spullen in 3en
2.fotografeer ze, nummer ze
zodat mensen kunnen zeggen welke ze graag willen
3.zet ze op Zaterdag op je blog
4.maak duidelijk dat dit niet jouw
maar Onze give-away is
5.zet ook ons handgeschreven briefje er op
6.vraag hen wat hun liefste Kleine bezit is
7.vertel dat e.e.a.verloot word op 2 december
8.en zeg hen vooral
9.laat weten dat het ook
naan buitenlandse fans kan worden gestuurd 
(in het engels Graag)

(if you like to join the family little give-away
please join, it can be send all over the world)


10. wij blijven nog even in Venetië
11.wij komen pas terug als wij een 
schriftelijke bevestiging van jou hebben
dat we in de kast met de glazen deurtjes
in de woonkamer mogen wonen
(en we willen graag een kerstboom)
12.we weten niet zeker of 
Miss Little 2. mee terugkomt
ze is namelijk verliefd op een gondelier
wij zouden dat jammer vinden,
maar begrijpen het wel,
hij is heel erg knap, heeft een geweldige boot
en kan prachtig zingen
(vooral liefdes liederen)


13.wij zullen in een little-internet-café
kijken of je 
gedaan hebt wat we wilden,
(en je per mail laten weten of het Goed is)
als dat Zo is vergeven we je het blik..
14.de cappuccino hier is heerlijk
15.we hebben wat problemen
met de caravan 
zou je wat geld willen overmaken voor
de reparatie daarvan
16.dit was het
Vriendelijke groet van ons allemaal
(en de gondelier, die Mario heet)
en
misschien kunnen je bloglezers
hem overhalen met zijn gondel
op de Ijssel te gaan varen

nb. ik sta natuurlijk op geen enkele manier in
voor de inhoud van de tekst van the Family Little
xingridx

45 opmerkingen:

  1. Geweldig! Gondelier: De Ijssel schijnt ook heel mooi te zijn. En anders de Vecht?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha wat een heerlijk begin van mijn zaterdagochtend weer! En wat een leuke pakketjes weer... ik kan niet kiezen ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha! Een italiaan aan de haak geslagen, dat is alvast niet slecht. Tja als ik mocht kiezen tussen Italië of Nederland... ik zou het ook wel weten. Hopelijk zie je ze ooit nog eens terug die familie van je!
    Prachtige spulletjes die ze wegschenken, ik word er instant vrolijk van en val vooral voor het rolletje met de autootjes op de oranje achtergrond! (of ze wel terugkomen is nog de maar de vraag want je bent de nummertjes vergeten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh sole mio, de ijssel is ook mooi om op te varen:)
    ik kan niet kiezen tussen de pakketjes, maar wil graag meedoen aan de little family give away. mijn liefst kleinnood is het opschrijfboekje van mijn overleden vader. daar schreef hij alle wetenswaardigheden in op, bv hoe lang is de chinese muur? hoeveel kilometer fiets ik per dag? hoeveel gas wordt er verbruikt? het is me zeer dierbaar:)
    fijn weekend en als je schrijft naar de little family, doe hun vooral mijn allerliefste groetjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahahaha geweldig!! Nou ik doe graag mee voor pakketje twee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Lies, de nummers van de pakketjes staan linksonder op de foto's, pff, ik deed het precies zoals ze wilden, en ik verwacht ze snel thuis..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo family Little,
    Als jullie in een internetcafe meekijken kan ik net zo goed een woordje aan jullie richten. Wat leuk dat jullie een giveaway organiseren. Het eerste pakketje vind ik erg speciaal, dus ik doe graag mee. Misschien kan ik bij Ingrid een goed woordje voor jullie doen met betrekking tot de glazen kast (bij deze dus Ingrid). Ik zou jullie nl. niet graag missen (hoewel jullie ook af en toe wat drammerig kunnen zijn). O ja en mijn liefste kleine bezit is een eigengemaakt dobbertje van mijn papa. Veel plezier in Venetie en heel veel liefde voor Miss little 2 en Mario.
    Liefs, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, geweldig familie Little! Ik doe graag mee voor pakketje een. Veel plezier in Venetie en veel geluk voor Miss Little 2!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kan niet wachten om de familie bij de kerstboom te zien zitten! Ik zie allemaal spulletjes voor in mijn letterbak...vooral het aardbeitje uit pakketje drie!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een verhaal weer, erg leuk...
    Pakketje 3 lijkt me erg leuk ;o)
    En wat is mijn kleinste dierbaarste bezit... het dubbel gevouwen bierfiltje met het telefoonnummer van mijn (toen nog niet) vriend erop, die hij alweer bijna 19 jaar geleden aan me gaf om hem te bellen... heb het nog steeds en m'n vriend ook... haha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha ha! die familie Little...tja, ze hebben zó lang in een doos gezeten dat ze nu de italiaanse bloemetjes buiten zetten :-)

    Wat liefvan ze dat ze kadootjes uitdelen, ik doe dan ook graag mee.
    Met mijn voorkeur voor set 1 begin ik alvast met duimen...

    fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. What fun! I especially love #3 but so many things I recognise from my childhood - I was so sad to lose my little bird warbler - I loved the pretty noise she made

    BeantwoordenVerwijderen
  13. willen ze geen gondelier meebrengen om kado te doen ?
    Zou ik wel zien zitten ;)
    om op de schelde te varen...
    en me vooral liefdes liedjes te laten toezingen ...
    Lijkt me echt heerlijk !

    Maar als dat niet kan, ga ik voor nummerken 3 :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha, Humor!
    k de graag mee voor pakketje 1
    Grtz Arike

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat lief van de Littles! Graag wil ik inschrijven voor pakketje nr. 2. Ik hoop dat ze snel terugkomen uit Italie en dat Mario meekomt. HIj kan hier toch ook gondolieren en zingen! knufzz...peebee

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een lieve Little's! Zomaar vanuit het verre venetie aan ons denken. Ik zou graag voor pakket 3 meedoen. En mijn favoriete kleine bezit is mijn zilveren hanger (aan mijn ketting) met de vingerafdrukken van mijn kinderen erin, toen mijn zoon een half jaar was en mijn dochter 4. Fijne zaterdag en Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve familie Little, ik hoop dat jullie snel terug naar Nederland komen: ik mis jullie verhalen op Ingrids blog. Mochten jullie onverhoopt in Italië blijven is het dan mogelijk dat jullie zelf een blog beginnen?
    Ik vind dat jullie een ontzettend leuke GiveAway hebben samengesteld en ik ben ♥ op nr. 2 (dat vogelfluitje!!!).

    Groetjes (ook aan Ingrid)
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve familie Little, wat een leuke give-away ! Nr. 3 is het helemaal door die leuke aarbeien ! Mijn dierbare kleine frutsel is een steentje met een fossiele schelp erop...gevonden als kind op de heide. Ik ♥ steentjes... Have fun in Venetië en ik denk dat er in de glazen kast wel een plekje voor jullie gereserveerd is.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oeps vergeten, m'n liefste kleine bezit: 2 houten/kurken vogeltjes op prikkers die ik ooit kocht in een tuincentrum. Prikkers eraf gesloopt en ze zitten heerlijk op de thermostaat.

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oooo jaaaa!!! een romance....ik hoopte er al op :)
    Mijn eigen liefste kleine dingetje is een vlindertje van macaroni en vilt, met in het lijfje een piepklein briefje: "mama, ik vin je zoo lief".
    En eigenlijk ook het mini houten hertje, gemaakt door de grote broer van mijn oma, het was haar speelgoed..
    Succes aan de kleine familie, je hebt het keurig gedaan Ingrid :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Beste familie Little,
    Wat fijn dat jullie de bloemetjes buiten zetten daar in Venetie! En dat nummer 2 de liefde heeft gevonden (heeft Mario nog een leuke broer?)En jullie give-away is ook al zo leuk! Ingrid heeft goed haar best gedaan om het te verdelen, ik doe graag mee voor pakket nummer 3. Dan nog een klein puntje van kritiek voor jullie als familie; wees eens wat liever voor Ingrid. Jullie komen altijd zo kribbig over.... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik vind de aardbei van nr 3 zo mooi! Bovendien is 3 mijn lievelingsgetal.
    Zo geweldig leuk dat jullie zijn!!!!
    Doen jullie ook mee aan mijn give-away?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lieve Family Little,
    Wat een mooie, uitgebreide give-away. Gaarne doe ik mee voor pakketje 2. Mijn liefst kleine ding is een hartje, rood & van hout, net zo groot als een dubbeltje. Heb het al jaren, weet niet eens meer hoe ik er aan kom. Het zwerft door mijn huis, maar ik raak het nooit kwijt gek genoeg!
    Veel plezier nog met de gondelier!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Ingrid en je familie Little,
    Het tweede plaatje vind ik erg leuk en dan vooral de olifanten-peperclips! die zijn voor mijn zus! Dus mocht Miekske nog meedoen!
    fijn weekend, Helmi

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lieve familie Little, ik moet er erg van lachen! Ik doe graag mee voor pakketje nummer drie, door het papiertje met de auto's. En mijn liefste kleine bezit is de eerste 'wiebeltand' van mijn oudste zoon. Hij zit in een doosje bij mijn paspoort zodat ik bij brand alleen dat doosje hoef te grijpen....of is dat een wat nare gedachte?
    Kom alsjeblieft terug, samen met Mario. Hij vindt vast emplooi in Nederland- waterland...
    Hartelijke groeten, nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lieve familie little, wat een mooie give-away en zoveel keus.
    Ik ben mijn hele leven al gek geweest op kleine dingetjes. Ik maak nu miniaturen voor in poppenhuizen, waar ik over blog en heb dan ook heel veel kleine spulletjes,zowel zelf gemaakt als gekocht of gekregen.
    Als jullie wat inspiratie nodig hebben om jullie glazen kasje in te richten, kom da gerust eens een kijkje op mijn blog nemen.Jullie vragen mij naar mijn dierbaarste kleine dingetje, ja dan is dat toch een klein steentje dat ik van mijn zoontje heb gekregen toen hij 3 jaar oud was en ik in het ziekenhuis aan het genezen was van baarmoederhals kanker. Hij zei: "Mam dit steetje geeft geluk en dat heb je nu meer nodig dan ik" zo lief en wijs was hij al!
    Hele fijne vakantie nog en die Italiaan kan ook gewon in de Amsterdamse grachten of in de Rotterdamse Maas varen hoor!
    Liefs
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  27. O..door dit lange verhaal ben ik nog vergeten te laten weten waar mijn voorkeur naar uit gaat:
    Naar nummer 3,o die auto stof is prachtig en ik zie ook een leuke fles eneen prachtig plaatje van een pauw dat leuk zal staan in mijn poppenhuis.
    Groetjes aan Ingid

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat leuk dat Miss Little verliefd is!!!
    Toch denk ik dat de familie snel terugkomt, ze
    krijgen vast heimwee =D

    Xx Juud

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oooh wat geniet ik van de avonturen van de familie Little! Ze hebben je wel aan het werk gezet Ingrid! Maar wat een leuke presentjes. Mijn wijfie wordt binnenkort 6. Vandaar dat wij graag meedingen voor pakketje 2 met het rode zesje erin. Ik hoop dat de familie een mooi souvenir voor je meeneemt uit Italië!
    Fijne weekend! Suus

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lieve Littles

    Wat lief van jullie! Superleuk verhaal trouwens :) Ik heb toevallig net een letterbak gekocht in de kringloopwinkel en die moet nog gevuld worden! Pakketje 3 vind ik het allerleukst :)

    PS: Ik ben volger van jullie blog, maar heb een probleem met reacties posten, dus kan het niet via mijn account... Er staat wel een link naar hier op mijn blog http://liloenlola.blogspot.com!

    Veel plezier nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hahaha, dit is echt materiaal voor een smile van oor tot oor :D Ik heb het zelfs aan m'n vent voor zitten lezen, kon er ook om grinniken :D Ik mag van mezelf eigenlijk niet mee doen met een give-away, voor ik er zelf een op m'n blog geplaatst heb, deze is echter zo fun dat ik toch maar meedoe.
    Verder heb ik niet echt een liefst klein ding maar geniet ik wel altijd het meest van de little things in life. Vandaar dat ik waarschijnlijk ook zo geniet van de avonturen van deze familie :-)Ik hoop voor ze dat ze een prachtige woonruimte krijgen, met kerstboom.
    Enne, we houden van binnekijkers haha.

    Fijn weekend en via het internetcafè, jullie ook daar in Venetië.

    P.s. kannie kiezen

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een leuk verhaal is dit van JULLIE zeg. Wat betreft mijn liefste Klein bezit, zie mijn blog "kleinegelukjes", daar vind je ze allemaal. Maar ik zie hier ook kleine gelukjes nr.2 is wel errrug leuk (lieve schoenkadootjes :-)! Ciao Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Fijn weekend! Familie Little, laten jullie Miss Little 2 wel een beetje oppassen? Je weet het maar nooit met die Italianen!
    Ik doe ook graag mee hoor. Mijn dierbaarste kleinood zijn twee kleine, witte schoentjes die ik ooit als bruidsmeisje droeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Lieve Family Little,
    Nog heel veel plezier en Venetie en ik hoop dat jullie snel weer allemaal terug komen...het plaatsje in de glazen kast krijgen jullie vast wel :)
    Ik wil graag meedoen aan jullie kleine dingen give away en ga voor pakketje 1. Geweldige plaatjes, leuk stofje enz.....
    Tot gauw

    BeantwoordenVerwijderen
  35. O jee vergeten mijn kleinste dierbaarste bezit...euh..even denken hoor....ze zijn nog klein..twee mooie meisjes maar die tellen vast niet mee ;)

    Mijn dierbaarste kleinste bezit is mijn notitieboekje in mijn tas, altijd bij de hand wanneer ik het nodig heb (en de pen natuurlijk)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Mijn dierbaarste kleinste bezit... eventjes denken toch! Mijn melktandjes, die ik dus al jaren bezit, aangezien mijn 'ouderdom'!
    Ik ga voor pakketje 3 en zal je linken op lekkerbekkenmaar!
    Groetjes Fie

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Mijn Kleinste dierbare bezit is die ene mooie knoop uit mijn oma's knopendoos dieik altijd in mijn portomonnee zit.

    Ik doe graag mee voor pakketje 1.

    Enne Heb een fijne tijd in Venetie, Family Little. En meisje Little, ga voor de liefde!! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  38. hey ingrid en family little
    wat een prachtig verhaal weer!!
    Het armbandje wat mijn zoon voor me kocht op schoolkamp (had er ook 1 voor zijn zusje gekocht en had maar 2 euro mee) is me heel dierbaar omdat het te lief voor woorden is!!
    Kan eigenlijk niet kiezen maar om je het niet nog moeilijker te maken ga ik voor pakketje 2

    BeantwoordenVerwijderen
  39. They are all so beautiful but package 1 is so sweet.

    My most prized possession is my Grandmothers wedding ring from her first husband. It's worth very little in terms of money but it was her most prized possession which she passed on to me. I treasure it.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. nouzeg, die familie kan wel duidelijk communiceren! Italie is vast heerlijk... en al die knappe Mario's daar... Heb je mijn Mario al eens gezien op mijn blog? Ik denk niet dat die in een gondel roeit, want hij is liever lui dan moe... (pakketje 1 wil hij wel winnen, zegt ' ie me net. De hebbert, ziet zichzelf al onder de parasol zitten met zijn bips op het blauwe kussentje kijkend naar dat leuke bootje...!).
    Ciao!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Hoi Ingrid, haha dit maakt mijn dag weer vrolijk! Wat een vrolijk berichtje, die familie Little toch! Ik doe graag mee, want wat een leuke give-away! Pakketje 2 lijkt me het leukste, mijn moeder spaart vogeltjes (fluitjes) en ik zie dat in pakketje 2 al twee mooie vogeltjes zitten... (: Fijn weekend nog, groetjes, Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  42. :D
    Kei leuke give-away - graag stel ik mijn kandidatuur voor pakje 1!
    Ik heb hier zelf een doosje vol met van die kleine dingetjes waar ik aan hou... het is mijn 'schatkistje'. Om maar een paar dingetjes te noemen: een mini-flesje met meer dan 1000 vullingbolletjes (een oude verzameling), de plastieken tuttertjes (fopspeentjes) die een tijdje een rage waren (toen zat ik nog op de lagere school, dus dat is misschien wel 20 jaar geleden), mijn Efteling-munten van Ezeltje-Strekje, flippo's, een aantal armbandjes (compleet afgedragen, want toen deed je ze nooit uit), mijn melktanden, een champagnedop van toen we ons verloofden... en ik kan nog even doorgaan... het zijn gewoon leuke herinneringen aan m'n kindertijd, jeugd en nog later... :) Daarbij doe ik als super-favoriet een houten spaarpaardje dat ik met mijn geboorte kreeg en dat ik ab-so-luut als eerste zou meepakken als het huis in brand stond!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hoi Ingrid

    Ik vind alles leuk maar vooral nr 1 vind ik gezellig.Mijn favoriete hebbedingetje is moeilijk te zeggen,misschien wel mijn stiftjes waar ik graag kaartjes mee schrijf,of mijn oorbellenverzameling,...
    De groetjes aan de familie Little en P.
    Ingrid uit België

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hallo Ingrid,

    Jouw familie Little verhalen zorgen altijd voor een vrolijke lach hier :-) Wij waren deze zomer in Venetië en kan me voorstellen dat ze daar heel graag willen blijven. Hoe heerlijk het varen in de bootjes, de overheerlijke (warme)chocolade en jamcroissantjes met een lekkere cappuccino gezellig met mijn 3 mannen op een schattig pleintje onder de parasol.. Mmm, fijne herinneringen :-) Ik vind pakketje 3 er heel gezellig uit zien. Mijn jongste is net 6 en vind het cijfer 6 fantastisch en bovendien is blauw zijn lievelingskleur, dus de familie Little zou ons daar erg blij mee maken :-) En mijn kleine favoriete ding is een klein steentje in de vorm van een hartje dat ik kreeg van mijn zoon tijdens een wandeling in de bossen. Ik draag het altijd mee in mij portemonee.
    Nog heel veel plezier in Venice allemaal!!!!
    Groetjes, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)