zaterdag 19 november 2011

Spring & garland flowers


al een tijdje heb ik dit vaasje
het is klein
maar wonderschoon 
het lijkt wel van hout
met een klein schilderijtje er op

(dit is natuurlijk een oude foto
er zijn op het moment helemaal geen narcissen)


(tulpen wel tot mijn verbazing,
het lijkt me een beetje vroeg,
maar ik kon het niet laten..)

laatst vond ik in de kringloop
een zelfde soort vaas
met net zo'n doeltreffend simpel tekeningetje
nu van een meisje,
en de rest beschilderd alsof het hout is..

kent iemand dit soort vaasjes?
(ze zijn niet gemerkt)
ik zou er graag iets meer van weten
(ik zit blijkbaar nogal in de hogere sferen,
gisteren Maria en nu weer een engel..
op de een of andere manier
word ik blij van die kleine zegeningen..)


waar ik ook blij van word
is deze
kleine persoonlijke overwinning
die ik nog graag even wil delen:
ik heb iets gehaakt, helemaal Af
(haken was tot nu toe veel te veel Driewegen voor mij,
ik kon me er niet toe zetten,
soms begon ik er wel aan maar
ik werd er gewoon naar van..)
nu vond ik het Gewoon weer leuk...
heel erg leuk zelfs


ik haakte mijn eigen bloemenslinger
waarbij ik wel even het patroontje
moest opzoeken,
ik had zelf geen idee meer hoe ik het gedaan had..(nu wel)
om jullie te laten delen
in Deze-Haak-Vreugde
wil ik dit slingertje (of ketting) graag weggeven
aan iemand die er ook Blij van word
laat even een reactie achter als dat zo is..
-bedankt-
(en ze haakte-nog-lang-en gelukkig)

23 opmerkingen:

  1. wat heerlijk dat haken weer ontspanning is geworden! de slinger is fantastisch, ik zou graag meedoen met de verloting, maar ik voel me een beetje bezwaard omdat ik al 2 keer wat gewonnen heb.
    de princes op de erwt staat hier in de kamer te pronken en krijgt heel veel leuke commentaren, wat me altijd vrolijk maakt. de klavertjes 4 zijn uitgedeeld en daar heb ik ook heel veel mensen een plezier mee gedaan, zo zie je dat jouw haakwerk goed werk verricht. ik hoop inderdaad dat je nog lang en gelukkig haakt:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zie je? Het komt allemaal terug!!
    Je zou me er erg blij mee maken... ik kan nu even helemaal niet meer geloven dat alles op z'n pootjes terecht gaat komen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. P.s. weet je nog, die blauwe druifjes? Welk bericht je ermee postte? Je had nooit gedacht dat je nog eens die druifjes op je blog zou zetten én met zulk heerlijk nieuws. Well done!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haken is vooral ontspannend, dus idd: gewoon beginnen met wat kleins en tadaaaaa!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk dat je haakmojo terug is :) Ik lees hierboven het berichtje van Roos,en vind dar zij inderdaad wel zoiets vrolijks verdiend,dus ik pas :). De vaasjes zijn prachtig!!!!!helaas kan ik je er niet mee helpen,maar als je t te weten komt,laat je het ons dan ook weten? Ben benieuwd! Een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik sluit me helemaal aan bij Handige An, maak Roos blij met de prachtige slinger!
    Fijn dat je weer kan genieten van het haken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schattige vaasjes, ik heb er helaas geen info over. Laat je het weten als er wel wat over bekend gemaakt wordt?

    Ik doe niet mee aan de slingerverloting, ik kan zelf haken (en doe dat ook graag) dus iemand die dat niet zelf kan is daar nog véél blijer mee.

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik doe heel graag mee. Ik word heel vrolijk van die slinger (zels zo rond en hals:) ) en ik kan zelf absoluur NIET haken. Ik vind het altijd supertof wat mensen ermee maken, wil dan ook beginnen haken, probeer het telkens opnieuw maar het lukt niet niet niet! Ik heb gewoon die vaardigheid niet denk ik (lees: die haakpen vasthouden is een ramp) :-) Dus geniet ik wel van andere mensen hun mooi werk!

    Stiekem doe ik dus wél graag mee met de give-away!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Superleuke slinger, ik maak graag een kans!! Bedankt voor het patroon ook, als ik niet win kan ik het zelf proberen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt je haak-spirit weer terug! Wat fijn voor je! En fijn voor ons dat je ons weer een kans geeft om er eentje te krijgen. Ik doe ook graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. o, wat tof dat je terug je haakplezier hebt gevonden ! En ik was al vebaasd over die foto : narcissen ? Nu ?
    Ik heb zo'n vaasjes nog nooit gezien en ben ookw el benieuwd naar het verhaal er achter.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb ook weleens zo'n vaasje gezien, maar weet er helaas niks van, behalve dat het 50er jaren is...
    Lekker dat je weer plezier hebt in het haken. Zelf maak ik, na sinterklaas, nu zwarte piet. Het paardje moet nog. Jouw bloemslinger is zo lief, maar ik kan zelf haken. Ik denk dat ik er ook plezier in zal hebben er zelf een te maken...
    Keep up the good work!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dank je wel Ingrid, voor je lieve kaartje xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. mijn dochter is binnenkort jarig, ik ben er zeker van dat ze zo een slinger wel leuk zou vinden...

    weet helemaal niets van de vaasjes, maar ze staan wel heel leuk zo :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. blah
    mijn emailadres is natuurlijk wel handig:
    an.emailme@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh heerlijk, dat haken, ziet er goed uit! Ik haak nu bijna een jaar en heb al heel wat ge-h/m-aakt. Nu is het even meer tijd voor wollerige dingetjes en vilt, maar haken blijft heerlijk.

    En heb de vaasjes nooit eerder gezien, dus daar kan ik je neit mee helpen helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, en ik ding NIET mee naar het slingertje hoor, ik kan dus zelf haken, maar ik vind hem wel erg leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel mooie vaasjes, echt!
    Lekker haken is een vorm van heerlijke rust, geniet nog maar lekker!
    Liefs,
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Vaasjes zijn prachtig, leuk zo'n klein mysterie om op te lossen... Ik hoor er ook graag meer van!
    En zo'n mooie gehaakte slinger zou ik ook heeeuuuul graag willen voor de verjaardag van Amelie onze kleine grote meid, volgende week alweer 6! Groetjes, uit Middelburg! Kus!
    Anne Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh ja, sorry maar las nu pas de reacties, ik pas, geef de slinger alsjeblieft aan Roos! Xx liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie vaasjes, maar ook ik kan je er niet verder mee op weg helpen.
    Van de slinger wordt ik ook heel blij. Mocht ik hem winnen, dan mag je hem Roos toesturen.
    Alle beetjes die haar blij maken, gun ik haar met heel mijn hart.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuk te lezen dat de gun factor van jou lezers zo groot is voor Roos...en ja die kan echt wel wat vrolijks gebruiken!!!...Geweldig Ingthing volgers!!!
    Trouwens....mijn schoen cadeau is binnen en GEWELDIG...hou je brievenbus in de gaten Ingrid want Sint fluisterde in mijn oor....dat jij ook een schoen cadeau zal vinden!!!
    XXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoe toevallig! Gisteren ben ik voor de 2e keer aan jouw patroon begonnen. Was 'm ook kwijt.
    http://inkstagram.com/#/photos/349200195_477602

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)