maandag 6 mei 2013

About nothing and everything..



donderdagmiddag gebeurde er 3 dingen tegelijk
 ik kreeg 2 telefoontjes
ééntje van P. dat degene die uiteindelijk moet beslissen
over het al dan niet huren van het huis in Rotterdam
op vakantie is..
en terwijl ik daar een beetje over aan het 
sputteren was
belde Fem die Eindelijk op weg was naar hier
dat ze met pech langs de weg stond...


toen ik ophing lag de internationale Flow in de bus,
waar wat foto's van mij instaan
(en een klein stukje tekst)
dit alles tezamen leverde mij een rare mix
van emoties op..
ik was blij met de Flow,
ik was zeer geïrriteerd over het huis in Rotterdam
(nog meer ruimte om weer te gaan twijfelen..)
en ik was teleurgesteld bij het idee dat Fem
misschien Zutphen helemaal niet zou halen..


gelukkig kwam ze aan het einde van de middag toch,
enigszins oververhit, net als de motor van haar auto, aan
en we hadden een paar fantastische dagen,
oh man, als ik toch iets mis hier,
es een vriendin om mee op stap te gaan,
eindeloos te kletsen over
van alles en Niets
en om zo te lachen..dat vooral..


wij deden een kringloop-rondje
door de Achterhoek,
wat mij niets opleverde behalve de stempeldoos,
maar wel ongelofelijk veel lol,
ik vergat mijn camera
dus de foto's van dit bericht kloppen
helemaal niet bij de tekst


ik maakte ze gisteren terwijl
 ik mijn markt-voorraad eindelijk eens sorteerde
en keurig in plastic kratten deed..
(ook met het oog op een Mogelijke verhuizing)
we aten taartjes, dronken koffie,
picknickten langs de IJssel
(weer de camera vergeten)
en ik had een paar fantastische dagen..
waarbij het al dan niet verhuizen naar Rotterdam
steeds terug kwam..
Fem is voor,
op een uurtje van elkaar af wonen
(tegen ruim 3 uur nu..)
hoe Fijn zou dat zijn..


want oh, wat heb ik dat gemist hier,
dat rond lummelen met Fem
(en dat ene uuurtje, is een sterk argument..)
en nu hoop ik dat vandaag eindelijk eens
duidelijk word of we wel of niet het huis kunnen huren,
en hoewel ik nog steeds twijfel..
zou het best eens een ja kunnen worden...

fijne maandag
-X-

12 opmerkingen:

  1. Zie je Ingrid, de keuze komt vanzelf.
    Er vlogen net 2 meeuwen boven ons huis, en altijd zei ik tegen de kinderen, die komen uit Zeeland even kijken hoe het met me gaat!
    De dame van 78 was overigens bijzonder blij met 'kringloopgeluk'. gr Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige foto's en vooral die stempeldoos zo eentje had ik er vroeger ook. Eindeloos drukkerij-tje mee gespeeld ;-)) en succes met je keuze, volg je hart is meestal het beste, sprak zij uit ervaring!!Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie is dat van ineke, die meeuwen die komen kijken!!!!!!!
    Volg je hart is het beste advies maar het blijft moeilijk. Ik zou ook als een bERG opzien tegen een verhuizing .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke vriendinnen met wie je kunt lachen en taartjes eten zijn schaars maar echt wel overal te vinden als je ervoor open staat. In Zutphen en ook in Rotterdam. Dus go girl!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Succes met de knoop doorhakken! En wat je ook beslist, het is nooit fout :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik sluit me aan bij Minimoeks wijze woorden. De weg van je hart volgen, dat is het beste kompas in het leven ;) Succes!

    Groetjes,
    Rosalie van StudioZakka

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan me helemaal voorstellen dat je het wel zou doen. Al is het maar omdat je dan vast dichter bij Fem gaat wonen ;-)

    Ik mis dat soms ook hoor, mijn vrienden wonen ook allemaal door het hele land heen. Afspreken wordt dan ineens een stuk lastiger.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieverd, volgens mij is de keuze al gemaakt, met je hoofd en met je hart.
    Alleen je twijfelorgaan(*) moet nog overstag gaan....
    Liefs!
    (*)da's zoiets als een appendix, nergens voor nodig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ik zo leuk vind aan je blog, is dat je zo herkenbaar schrijft. Ik verbaas me er soms over hoe een volslagen vreemde woorden zegt, die zo uit mijn eigen mond hadden kunnen komen...
    Succes met alle dubbele emoties ;-) komt vast helemaal goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. zeer herkenbaar inderdaad de dingen die je kunt schrijven, ik hoop ook voor je dat je snel duidelijkheid krijgt over het huisje in Rotterdam, veel succes ermee! Vind je boek ook zo ontzettend leuk, zeer zeker een feelgood boek! Heb er vandaag met de kinderen van de buitenschoolse opvang de zwaluwtjes uit gemaakt, ze waren helemaal enthousiast :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Doe het (gewoon)
    Ik woon in Den Haag en ben echt fan van je :)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)