dinsdag 1 oktober 2013

Paper crows


nu vouwde ik al vele kraanvogels
gewoon omdat het zo'n fijn gedachteloos werkje is
in Japan zeggen ze dat als je er 1000 vouwt
je wens tot gezondheid en vrede in vervulling zal gaan,
wel, daar heb ik ruim aan voldaan 
en ik had weer eens zin in een andere vogel...


dus ik zocht op internet naar een andere
ik vond er vele,
dus ik probeerde kippen, zwanen en duiven
maar geen van allen vond ik zo mooi als de kraai
(mocht je hem zelf willen vouwen
je vind hem hier )
ik vind kraaien eigenlijk helemaal geen leuke vogels
vooral het geluid wat ze maken vind ik nogal akelig..
maar zo van papier
en zonder stem vind ik ze prachtig...


eerst probeerde ik ze met de instructies erbij
wat ik heel erg lastig vind
het ziet er dan zo logisch uit, 
maar het lukt me nooit meteen...
daarna is het een kwestie van doorzetten ;)
en uiteindelijk heb je hem te pakken
(hoe het moet en de kraai)
dus ik vouwde en ik vouwde
totdat ik zo'n grote zwerm had
dat ik besloot om er een aantal mee te nemen naar de markt


de vraag die ik ongetwijfeld krijg
bij zo'n papieren bericht
is waar komen de papiertjes vandaan...
dat is niet uit één winkel 
ik ben dol op papier en kijk altijd overal
als ik ergens ben in kantoorboekhandels,
winkels met kunstenaars benodigdheden
(prachtig woord: benodigdheden, maar dat terzijde)
maar bijvoorbeeld ook bij de Tiger
en in het buitenland gewoon in de supermarkt..


maar er zijn ook genoeg webwinkels 
die allerlei fijne papiertjes hebben
kijk bijvoorbeeld eens bij Nieuw Avontuur
mooi origami papier kan je vinden bij Papier enzo
(even voor de duidelijkheid, dat zijn niet-gesponsorde links :))


ik wou nog even zeggen
dat ik met plezier jullie reacties op het Hup bericht 
van gisteren heb gelezen
ik ben blij dat ik niet de enige ben..
(misschien moeten we een Hup-Club beginnen ;)
en hoewel ik het niet op de muur heb geschreven
plakte ik het wel op de kast :HUP
elke keer als ik hier de kamer uitloop
zie ik het staan...en gisteren hielp het..!

ik wens je een fijne dag
-X-

15 opmerkingen:

  1. Ik vind ze prachtig, je kraaien! Er hangt hier ook nog steeds een van je kraanvogels aan de muur. Ik neem me steeds voor ook eens een vogeltje te vouwen. Maar als ik dan de ingewikkelde instructies lees zakt de moed me alweer in de schoenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het lijkt me heerlijk om te horen bij de hup-club :-)
    Ik ga het zo ook tegen mezelf zeggen, maar eerst nog even m'n bakje koffie opdrinken...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de kraai meer een pinguïn, maar daarom zeker niet minder leuk! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wil ook bij de HUP-club! Lijkt me een fijne club ;-)!
    Mooie vogels, ik zie ze ook liever zo dan in werkelijkheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op de bovenste foto mooie schilderij! Succes met je HUP ik moet het ook vaker tegen mezelf zeggen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. HayHay!
    Zo vind ik kraaien wel leuk ;-)
    Het papier dat je gebruikt is prachtig.
    Enne die HUP-club is een heel goed plan :-)
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk die kraaien! Weet je, ik vouw al heel lang (20 jaar) kraanvogels maar als ik er nu iemand een stuur of laat zien noemen ze het een ing-thing kraanvogel :) Ik ben bang dat de japanners je dat niet in dank afnemen haha maar ik ga nu graag ing-things kraaien vouwen :P En heb je ook al weleens hartjes gevouwen? Heeft heeeel lang geleden eens in de libelle gestaan. Ik zal eens kijken of ik het kan vinden dan mail ik het je. Is ook erg leuk om te doen in allerlei kleurtjes. Alvast voor Valentijn ofzo! Fijne dag! Liefs Ivon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik denk dat het druk wordt bij de Hup-club, want iedereen heeft wel eens of vaker die Hup nodig. Mijn Hup heb ik iedere keer nodig als ik met de fiets naar het werk wil (55 km enkele reis), maar als ik eenmaal fiets is het dubbel en dwars waard! De polder in stilte is zo mooi (zelfs met wind tegen)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hup en een huppeltje doen en hup een schop onder je kont. En of we dit kennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Whahahaha! De hup-club.... nou ik huppel graag mee! En nu ga ik HUP nog even fijn met ecoline in de weer....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Weeral prachtige papiertjes gebruikt, zal je tips eens opvolgen en nog beter zoeken naar mooie papiertjes! En Wat goed dat HUP werkt! Misschien ik er ook maar een maken hier in huis

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik wil ook een HUP! Ga daar eens werk van maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik heb gisteren HUP mijn keukenkastjes uitgesopt, met 3 kinderen eromheen...maar ik zei tegen mezelf...HUP thee het is NU....en het heeft geholpen!!
    Het is schoon......nu zeg ik HUP thee, haak nog eens een toertje;)
    Liefs Thea
    ps: heerlijke vogels, vaan heeeeerlijk papier.....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik word ook maar lid van de HUP-club! Zal manief vragen of ie het uitprint in grote letters, voor op de koelkast ;)
    En nu HUP lunchen... :)
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hallo, je blog van gisteren bleef maar in mijn gedachten, .. blij dat ik ook niet de enige ben, Dank je wel voor je leuke berichten, ideetjes, als ik ze lees, voel ik me altijd wat vrolijker, en graag word ik ook lid van je HUP-club,

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)