woensdag 16 oktober 2013

Things I found and a one euro present..


nu kom ik lang niet meer zo vaak
in een kringloopwinkel of rommelmarkt
als eerst, ze zijn gewoon te ver weg
omdat P door de week de auto mee heeft
(ik hou best van fietsen, maar niet in de regen..)
op de één of andere manier mis ik het ook niet echt
je raakt er gewoon aan gewend, om niet te gaan
(zoals je Uiteindelijk aan alles gewend raakt
dat vind ik tegelijkertijd een verontrustende
en geruststellende gedachte...maar ik dwaal af..)


maar zo af en toe geraak ik dus op een markt
of in een kringloopwinkel
waar ik allerlei feestelijke dingen vond
volstrekt nutteloos verder,
maar dat maakt ze juist zo fijn...
zo wilde ik persé de laatjes hebben
maar ze staan hier nu op een stapeltje
(wel een heel mooi stapeltje)
zomaar te staan...
(net als de kopjes...ik heb zoveel kopjes
dat ik wel koffie uit kan gaan delen
aan de mensen die hier bij de pont staan te wachten..)


ook deze schoonheid heeft geen enkel nut verder
hij werkt op 110 volt
dus je kan hem niet eens in het stopcontact stoppen
(dat kan wel, maar dan gebeurt er niets,
ja, misschien slaan de stoppen door :)
maar toen ik hem zag
vond ik wel dat ik Ineens niet meer zonder kon..


hier sprong mijn hart ook even van op,
ook al heb ik al zeker 6 nietmachines,
zo'n mooie zag ik nog nooit
en hij doet het ook nog...
(nu moet ik natuurlijk wel Iets gaan verzinnen
wat ik fijn aan elkaar kan nieten..)


ik ben benieuwd wat jij vond
waar je blij van word..
ik kocht ook nog een 1 euro kadootje
mocht je benieuwd zijn wat het is,
en het willen ontvangen
laat dan een reactie achter
ik zal het Vrijdag laten zien
en weggegeven aan iemand die reageerde

wel,
ik ga mijn nieuwe onderzetters eens oppoetsen
om onder de koffiekopjes te zetten
(dat doe ik eigenlijk nooit
maar omdat ik ze nu eenmaal gekocht heb)
want ik krijg straks hele leuke visite..
maar daarover morgen misschien meer..

ik wens je een kleurrijke dag
-X-

41 opmerkingen:

  1. Geniet dan vooral van je visite!
    (en count me in voor die euro ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke vondsten weer ☺.

    En een gezellige dag gewenst met je bezoek.
    Zie jij, wat ik ook zie????
    Een opkomend, waterig zonnetje ☺ ☺ ☺.
    Dat is vast een goed voorteken.
    Hoe was 'ie ook alweer.......ochtendrood, mooi weer aan boord? Hi, hi.


    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je toch een heerlijk mens met al die ik-weet-niet-wat-ik-ermee-moet-dingen..... Mijn Thom zou helemaal gek van me worden, ik hoor het hem al zeggen: wat moeeeeeeeeet je daar nou mee!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zie altijd zo'n leuke vondsten voorbij komen op Instagram dat ik ook graag meedoe voor de 1 euro vondst. :-) Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wauw zeg, geweldig ! Die kleuren van je vondsten... ik ben bang dat ik dat ook niet had kunnen weerstaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben benieuwd, doe graag mee en een prettige dag verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Teveel, teveel. Ik raak ook een beetje verzadigd van alle kringloopspullen.
    Heb nog een tasje onuitgepakt staan van zaterdag.
    Kom op een punt...wat ga ik doen?
    Verkopen? Weggeven? Niet meer naar de Kringloop?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik doe graag mee aan de Eurobingo... spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. http://wipkits.blogspot.nl/2011/01/my-valentine-garlands.html of http://www.mariaprovenzano.com/2013/02/heart-strings.html om je nietmachine te gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke vondsten! Kleurrijk! Voor jou ook een kleurrijke dag gewenst!
    Grtjs, Saartje

    http://saartjeathome.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh spannend een euro vondst? Nu ben ik benieuwd hoor, waar ik vrolijk van wordt? Van een hoop ritsen een rommelmarkt voor een euro, van 3000 knopen die iemand je zomaar geeft, een naaiwinkel die sluit en vraagt of je wat kan doen met hopen stof van vroeger, iemand die zomaar een fisher price activity center opstuurt voor zoonlief, allemaal dankzij blogland! Fnne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat vind jij toch altijd fijne dingen! Geniet er maar lekker van! Ik doe graag mee voor je 1 euro kadootje trouwens :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je zou een koffiekraampje moeten beginnen bij het pontje! Dat wordt vast héél gezellig met al je kleurrijke koffiekopjes....;-)! Fijne dag en mocht je nog een 1 euro-cadeautje over hebben.....X

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Daar kom ik ook weer eens op bezoek ;). Mag ik ook een kopje thee in zo'n leuk vrolijk kopje? :p
    Oh ik hou van laatjes, geweldig leuke laatjes heb je gevonden, geniet er maar lekker van en yess ik wil wel meedoen voor het 1 euro kadootje.

    Ik vond zaterdag ook weer leuke dingen in de kringloop, eentje waar ik alleen maar kom met mijn chauffeur ;). Gelukkig zijn er ook andere korterbij die ik met de fiets kan bereiken :).
    Ik deelde het vanmorgen http://365dagencreatief.blogspot.nl/2013/10/zo-blij.html

    Twee leuke lotto spellen waarvan een heerlijk 70'er jaren spel. Twee kartonnetjes met oud kant...yesss én een 80'er jaren look tas! Helemaal happy ermee!

    Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Voor een kopje koffie uit zo'n mooi kopje zou ik haast speciaal naar dat pontje rijden :)
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. I love the drawers for storage and your buys are just wonderful :)

    Bee happy x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb er een paar geweldige sinterklaas-cadeautjes gevonden, en fijne, dunne breinaalden =D

    Ik wil ook meedoen, ben ontzettend nieuwsgierig wat het 1-euro-cadeautje is ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk op leuke visite te krijgen. Hier ben ik ook al veel te lang niet meer naar de kringwinkel geweest...... om je nu om dat 1 € cadeautje te vragen .... versturen naar België is wat overdreven :) maar ik ben wel nieuwsgierig naar wat het gaat zijn .....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik had overlaatst een grote zak van de kringwinkel bij, maar mijn favorieten waren twee ouderwetse okergele zakdoeken, mijn favoriete kleur op dit moment! Nog perfect bruikbaar en zoveel mooier dan die met ruitjes die je overal vindt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik ben echt jaloers op jouw kringloopwinkels! Die hier in het dorp is duur en heeft bijna geen rommeltjes. En ik zoek juist altijd die rommeltjes. Maar hier is alles uitgezocht en zijn doosje leeggehaald en dat is erg jammer. Die laatjes! Geweldig! Die passen precies in een kast en dat is veel makkelijker dan alles proberen op een plank op te stapelen zoals ik in mijn knutselhok probeer. Maar ja, verkeerde kringloop hier he :).
    Ik doe graag mee voor je 1 euro prijs. Die zijn altijd leuk :)
    Fijne dag!
    Liefs Ivon

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Om blij van te worden, al die dingen 'voor de heb'. Een gezellige dag gewenst met je bezoek! En ben benieuwd naar je 1 euro-cadeautje..

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Die blauwe mixer is helemaal gewèldig! Zou 'm ook moeten meenemen als ik 'm zag. Wat een schoontje! X

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat een bijzondere schatten heb je weer gevonden. En ik ben weg van die lades.zou ik ook meegenomen hebben. En een weggeefje, daar ben ik altijd voor in, maakt niet uit wat het is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw, wat een pareltjes allemaal! Ik doe graag mee voor je 1 euroverrassing - aan je kopjes, mixer en nietmachine (lijkt wel naaimachine van bovenaf) te zien, heb je goede smaak ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wauw, wat een schatten heb je weer gevonden Ingrid! Leuk die laatjes en die nietmachine, erg mooi! I love the color! Ik zou het geweldig leuk vinden om een euro-verrassing van je te mogen ontvangen! Een fijne dag vandaag. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Kringlopen, ze zijn geweldig! Er staat er eentje (en eigenlijk ook nog een tweede) bij mij in de straat, dus ik wip er regelmatig even langs. Wat een prachtige dingen heb je er weer gevonden.
    Ik ben erg benieuwd naar de 1euro-verrassing.
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een mooie schatten heb je weer gevonden. Ik vraag me wel eens af waar je woont, in een kasteeltje misschien? Waar laat je anders al je mooie vondsten en zelfgemaakte werkjes? Misschien een tip in een volgend blog!
    Groetjes Monique.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik heb juist afgelopen week heel veel spullen naar de kringloop toe gebracht. Ik las in 'Less is Luxe' van Lou Niestadt over opruimen en het gevoel van vrijheid dat dat brengt. En dat doet het! Ik word erg blij van zoveel onverwachte ruimte in m'n volle huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. i'm curious! :) sweet finds as always

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Terwijl ik je verhaal lees, schiet ik steeds weer in de lach. Fantastisch, al die mooie dingen waar je niks aan hebt (en eigenlijk ook weer van alles).
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Voor jou ook veel kleur op deze grijze dag! Enne: ik doe natuurlijk graag mee! Ahja: ik kocht net nog een grote glazen kom/vaas omdat hij me aan de zee deed denken...heb er dan maar mijn verzameling zee-stenen in gedaan! Zo zie je maar, alles valt wel op zijn plaats, eens!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een mooie vondsten weer, ik word er al vrolijk van door er alleen maar naar te kijken.
    En ja ik doe graag mee voor het 1 euro cadeautje:-) (een verrassings cadeautje, dat maakt het nog spannender!)

    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Dat maakt nieuwsgierig, ik doe mee. Bijzonder hoe jij steeds weer zulke mooie plaatjes weet te maken van hele normale dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Leuk zeg! Vanmiddag juist in je boek zitten lezen over kringloop geluk. Weer helemaal van toepassing hier :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik word er al instant weer wat vrolijker van (die regen is echt niet mijn ding) ik wil ook wel meedoen voor het 1 euro kado!

    Groetjes, Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Geweldig weer. Oh ik ken het zo goed. Rommelmarkten, kringloopwinkels... ze zijn zo leuk:D Ik kocht laatst een spaarpot die eruit ziet als een conserveblikje. Na er wat geld in gegooid te hebben, bleek hij niet open te kunnen. Dus nu spaar ik maar net zo lang 'ie vol zit;)
    Doe trouwens ook graag mee voor je €1,- cadeautje! Leuk zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Mooi!! Helemaal goed in die blauw/aqua kleuren... Ben benieuwd wat t is, t één euro kadootje, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Holla, ik ben wel laat maar...... kan ik nog meedoen voor
    1 euro kringloop-vondst...... GRAAG!
    Warme hartegroet van tanteJo
    (En wil je laten weten of ik een CROW kan kopen?)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een leuke vrolijke kopjes, zijn ze vierkant?
    Ik vond laatst een oude labelmaker bij de kringloop voor maar € 0,35! Helaas deed hij het niet goed, dus nu een mooi excuus om een nieuwe te kopen! (of voor mijn verjaardag te vragen...

    BeantwoordenVerwijderen
  40. een 1 euro ding kan gaan van een lap muffe, maar oh-zo-mooie stof, tot een oxo-tas, een retro dienblad, een spaans kitch schilderijtje tot een zakje wol of gewoon een oud hoedje dat schreeuwt.... pak me mee!
    spannend. Maar 1 ding is zeker... een 1 euro vondst stelt nooit teleur.
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ik ben heel benieuwd wat je kocht voor die ene euro! ik doe mee..

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)