woensdag 29 oktober 2014

Mindfulness


Vandaag is het al weer de laatste keer
dat ik naar de mindfulness cursus ga
Nu had ik van alles bedacht wat ik daar over kon zeggen
maar gisteren bladerde ik nog eens het cursus boek door
en las ik onderstaande, zo mooi kan ik het niet zeggen..
(mijn zoon Daan zou zeggen: ojee dat
is wel heel erg sferisch, haha)

De herberg
Mens zijn is een herberg
elke dag komen er nieuwe gasten
Vrolijkheid, somberheid, laagheid,
even een helder moment als onverwachte bezoeker
Verwelkom ze en geef ze een gastvrij onthaal
Ook al zijn het een hoop zorgen
die je huis overhoop halen.
Behandel toch elke gast met respect.
misschien ruimt hij bij je op,
om ruimte te maken voor iets anders, iets fijns
De sombere gedachten, de schaamte, de boosaardigheid
treedt ze lachend bij de deur tegemoet
Wees dankbaar voor iedereen die komt
want ieder van hen is gestuurd 
als een gids uit het onbekende
-bewerkt uit: The essential Rum-

Er worden overal in Nederland mindfulcursussen
gegeven en mocht je in de mogelijkheid zijn
kan ik je het bijzonder aanbevelen.
Ook zijn er vele boeken verschenen en op internet
kan je allerlei meditaties vinden.

Tot slot, nog een klein grappig introductiefilmpje
(om het hele bericht wat minder sferisch te maken;))

Ik wens je een fijne dag
-X-

8 opmerkingen:

  1. Ik heb er al vaak over nagedacht om eens zo een cursus te volgen. Ik zou er veel aan hebben denk ik. Maakte het voor jou een verschil?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wow wat een mooie tekst. Die ga ik doorsturen aan een goede vriendin van me. Thanks for sharing!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn Ingrid...mooie tekst...ook weer goede timing.
    Dank.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die tekst is goed getroffen, filmpje is trouwens ook leuk! Ja het is een mooi gegeven, maar soms werkt het even niet en dat mag ook ... mindfully ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie post. Ik lees ook alles wat los en vast zit ;-) Vrijdag een workshop Ki - Kracht van binnenuit van Hans Peter Roel, lijkt me ook heel bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)