dinsdag 10 maart 2015

Wool and two questions..


Gisterochtend fietste ik eens naar de Noordermarkt,
dat was lang geleden, hoewel het niet ver weg is..
Onderweg zag ik allerlei bijzondere mensen,
ik zag een man met een hoge hoed die zijn 
fiets had versierd met kerstlampjes (ze waren niet aan :)
Ik zag een hele grote dikke man met een piepklein 
hondje, ongeveer zo groot als zijn voet.
Ik zag een vrouw in zwart wit gekleed
met zo'n witte hond met zwarte stippen
(ze pasten wonderwel bij elkaar)


Op de markt aangekomen slenterde  (leuk woord:)
ik een beetje rond, ik zag kramen met boeken,
stoffen, vintage kleren en schoenen
(hoewel die er meer gewoon gedragen uitzagen)
Rond de kraam met kleding van King Louis,
(je weet wel van die gebloemde tricot jurken)
was het een complete chaos van graaiende vrouwen.
(ik liep er maar snel langs, niets voor mij )


Verderop stond wel een kraam waar mijn
hart van opsprong, allerlei oude fournituren
als knopen, ritsen en een hele bak met wol..
Ik zocht van alles uit en toen ik vroeg wat het kostte,
zei de ene man 2 euro per bol..welnee zei de man
die er naast stond, mevrouw heeft zoveel (haha)
daar maken we een mooi prijsje van.
Uiteindelijk betaalde ik nog geen 50 cent
per bolletje (of klos) en daarvoor deed hij het 
voor mevrouwtje (in dit geval kon ik het hebben,
het was gewoon vriendelijk bedoeld :-)
ook nog eens allemaal in een plastic zak.


Kortom, ik fietste tevreden naar huis,
mijn mand voor op de fiets gevuld met allerlei 
feestelijke bolletjes wol, die ik hard nodig heb
voor mijn nieuwe plan..
Wat ik ook zoek is iemand die, zo ongeveer
in de zomer mij af en toe eens kan helpen
met het breien en haken van Dingen, ik kan 
hier natuurlijk niet precies zeggen wat..
Ik denk zomaar dat ik dat het misschien een 
beetje veel word om het allemaal zelf te maken.
Het zou handig zijn als je in de buurt van Amsterdam 
woont, maar het is geen absolute voorwaarde.
Je mag mij mailen, dan maak ik een lijstje
en mocht ik er echt gebruik van willen maken,
zal ik contact met je opnemen
(ik weet nog niet precies hoe het gaat lopen,
en wat de voorwaarden zijn, maar ik 
kan beter nu al gaan zoeken, dan op het 
moment dat ik je misschien nodig heb:)


Ook ben ik op zoek naar mooie oude woletiketten,
of misschien beter gezegd wikkels.
Niet van hele nieuwe wol, maar juist oude en speciale,
uit het buitenland zou ook heel erg leuk zijn.
Mocht je er eentje (of meerdere) hebben,
dan kan je mij mailen voor mijn adres.
Ik zal je natuurlijk een kaartje terugsturen.

Ik wens je een fijne dag
-X-

31 opmerkingen:

  1. 'Werkt netjes' stond er altijd op mijn rapport ( kabels en gaatjespatronen daar gelaten) Woon niet in A'dam ( ben er wel geboren) en wil je zeker helpen, zowel in de zomer als daarvoor of daarna. Succes met het broeden op je plannen......,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je nog een paar handen nodig hebt, houd ik me aanbevolen.
    Fijne dinsdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een paar handen voor haakpatronen heb ik in de aanbieding! En meehelpen aan een nieuw project lijkt me heel erg leuk.
    Laat maar weten of je mijn hulp wilt gebruiken!
    Fijne dag gewenst,
    Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ingrid ik heb nog wel een paar oude wikkels mijn e mail is marliescreatief@hotmail.com als je je adres mailt dan stuur ik er een paar op

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik kan ook goed breien en haken en wil je best helpen, al woon ik in Drenthe.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Ingrid
    Wat zou ik dat graag willen je helpen. Maar helaas je kent mijn "makke". Er zullen genoeg handen voor je zijn. Leuk hoor. Wikkels heb ik helaas niet voor je.
    Spannende plannen hoor. Succes en een fijne dag.
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemorgen Ingrid, als ik je straks kan helpen met een paar hakende of breiende handen dan geef maar een gil hoor! Ik kom regelmatig in Amsterdam en maak er graag tijd voor vrij. Veel plezier met de voorbereidingen! Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. je hebt al genoeg helpende handen denk ik, maar ook ik zou je graag helpen. Mijn kinderen wonen in A'dam, een zelfs in Noord, dus ik ben er regelmatig te vinden. Je roept maar. En oude wikkels, ik ben bang dat ik nog al opruimerig ben, maar ik ga voor je kijken

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik wil je ook wel helpen, al woon ik niet in de buurt, maar in Drenthe. Ik haak best veel en kan ook breien. Ik haak oa voor Avec. Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I would love to help you, but I think Mozambique is too far …!!!!!
    Have a nice week, xxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die oude wikkels zien er zo leuk uit... Ik heb er helaas geen, dus kan je niet helpen. Veel succes met de zoektocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ... in mijn rapport stond dat ik teveel kletste, maar ik ben wel creatief :-) heb net een haakboek uitgebracht en ben wel toe aan gewoon zomaar wat haken. Woon dichtbij kom ook wel eens bij Weldraad (zij verkoopt ook mijn boek); Mooie winkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ow wat lijkt me dat leuk, allemaal oude en vreemde wikkels! Ik heb er op het moment geen, en mooi garen is hier (in Kenia) haast niet te krijgen helaas, laat staan met wikkels er om. Maar ik zal mijn ogen en oren goed open houden, wie weet helpt dat...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Helaas kan ik je niet helpen aan oude wikkels. Wel aan helpende handjes in de zomer. Ik woon niet meer mijn geboortestad, maar kom er natuurlijk nog graag.

    Wat heb je fijne sppullen op de markt gekocht. Ik ben benieuwd wat je daarmee allemaal gaat maken.

    Succes met jouw nieuwe plannen, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mocht je nog iemand zoeken, om je te helpen deze zomer, dan wil ik je graag helpen. Ik woon in Utrecht. Ik haak en brei.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh ja! Ik zou je graag helpen als dat nodig is! Ik woon naast Alphen a/d Rijn, dus zit zo in de buurt van Amsterdam. Ik ga voor je kijken of ik nog oude wikkels heb, ik heb wel veel oude wol, maar daar zijn de wikkels vaak al vanaf gegaan helaas...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hello, your new wool treasures are wonderful! And by the way - I am just sending you email :) Jolana

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik woon helaas niet in de buurt. En met wikkels kan ik je ook al niet helpen (zal er wel op letten tijdens rommelmarktbezoeken). Succes,
    Jeannine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Ingrid, ik help je graag met je nieuwe project. Ik woon in amsterdam. Groet josien

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat spannend... ik ben nog aan het leren haken en breien alleen rechte lapjes (al is dat heel lang geleden). Maar... ik kan hele lekkere koffie en thee zetten en voor jullie bak ik er een appeltaartje bij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hey daar, ik kan je ondersteunen. Ben heul creatief en kan ook nog goed luisteren. Schrijf graag en sta open voor het leven. Woon niet in Amsterdam maar wel in de mooiste stad van Zuid Holland. Mail me maar, misschien kunnen we iets voor elkaar betekenen :-)

    Lieve groet,
    Sacha

    Sorrybutwelivehere.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Beste Ingrid,
    ik kan heel goed breien, en ik kan gemiddeld haken.
    Woon in Haarlem, werk in Leiden. Volg je blog al jarenlang met veel plezier (maar: stiekum) dus als ik eens wat breiend of hakend terug kan doen: graag,

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oooooh....solliciteren....heb ik lang niet gedaan....wat zou ik het een eer vinden om samen met jou iets te doen!!! ik kan goed handwerken (met de paplepel ingegoten..mijn moeder had vroeger een handwerkzaak in west Zeeuws Vlaanderen). Heb helaas geen wikkels meer uit die tijd.
    Op mijn blog kun je maaksels van me zien!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie vangst op de markt! Succes met het werven van personeel, haha, wat klinkt dat hĆØ! Ik zal voor je uitkijken naar wikkels. Je maakt het wel geheimzinnig allemaal en dat is het natuurlijk ook nog ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zou het leuk vinden om mee te haken of breien. Woon in Zeeland maar dat hoeft geen probleem te zijn met mail en de post. Of via,via. Heb nog een wikkel voor je van Almonde garen denk 15 jaar oud .

    BeantwoordenVerwijderen
  26. 'Samen is veel leuker' ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik heb voor jou een wikkel van een bol grijze wol, profijtwol, van 3 suisses. Mijn mailadres is : greetkeeman.gk@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Als het nog nodig is kan ik je helpen met breien, je maakt me wel nieuwsgierig wat je aan het bedenken bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hooiii..piepelepoi..
    Hier las ik het over wol wikkels.. Zoals ik vertelde zit ik deels in Frankrijk en nu breekt de periode aan van allerlei marktjes, brocantes en vide greniers.. Ben daar zo'n liefhebber van en ik zal zeker eens kijken naar oude wolwikkels voor je.. groetjes en suk66 Caroline

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)