dinsdag 26 mei 2015

Reasons to be cheerful #2


Het gekke is dat als je nadenkt over redenen
om opgewekt te zijn er steeds meer bij komen..
Het is net zoiets als tobben, maar dan andersom,
je bedenkt een leuk dingetje en dan volgt er nog eentje,
en nog meer en voordat je het weet is je hoofd 
gevuld met prettige dingen, fijne techniek eigenlijk;
tegenover elke tob-gedacht zet je een leuke gedachte neer..
Zo was ik de afgelopen dagen bezig met de voorbereiding
van mijn (onze) vakantie/dienstreis (haha)
We gaan pas over een week, dus misschien wat vroeg,
maar het is gewoon aangenaam om er mee bezig te zijn..
Ik zocht alvast allerlei zomerkleren uit, deed ze in de was
(ik waste ze niet in custardpoeder, maar het doosje 
paste zo goed bij de mini waspoeder doosjes :-)
en nu liggen er frisse stapeltjes klaar om 
in mijn koffer te doen (van alle huishoudelijke 
werkjes vind ik wassen echt het allerleukste)


Iets anders waar ik erg vrolijk van werd, was de uitnodiging,
die ik kreeg van Sabien van Engel, voor de viering van 
het 10 jarige bestaan van haar bedrijf.
Ik ontwierp ooit een slingertje voor haar
(waarvan het doosje mooier is dan het slingertje zelf :)
Op de weg naar het gebouw waar het feest was,
hingen allerlei foto's met producten van Engel, en zo 
ook het mijne, aah, mijn hart maakte een sprongetje, zo leuk..
Het hele feestje was trouwens erg geslaagd, en ondanks
mijn aanvankelijke aarzeling om te gaan (hoofdpijn enzo)
ging ik bijzonder opgewekt met de trein naar huis..


In de trein las ik op Instagram dat iemand zei dat mijn 
blog in de Libelle stond, weer al zoiets leuks..
Ik lees het blad zelf niet maar ik kocht er eentje bij
een kiosk op het station, heel gek, nog steeds, als je in een 
blad bladert en dan ineens je eigen naam tegenkomt..


En oooh en aaah alle reacties op het ingepakte kadootje,
ik heb ze natuurlijk allemaal gelezen, hier en 
op Instagram, echt hartverwarmend leuk, dank jullie wel.
Het pakje wil ik graag sturen naar Lola Writes,
als je mij even zou willen mailen, dank je wel.
Een ander ideetje wat ik had, is dat het misschien leuk 
zou zijn dat ik 10 ansichtkaarten ga sturen naar 10 lezers.
Ik heb geen idee hoe lang een kaart uit Turkije er 
over doet en of het allemaal goed zal gaan,
ze worden gebracht met een postduif, wist je dat ;-)
 het is echt een lange reis en niet zonder gevaren
(denk aan roofvogels, slecht weer en de kans 
om te verdwalen ergens onderweg)
maar ik wil het toch proberen..
Laat even een reactie achter als je een kaart zou 
willen ontvangen, dan kies ik als het er meer zijn dan 10,
willekeurig wat namen uit..
Het zou wel fijn zijn, dat als de duif aankomt met de 
kaart je hem dan wat graan (of wat duiven eten)
wil geven en misschien een bakje water..als dank.

Ik wens je een fijne dag
-X-

29 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, wat een opgewektheid! Mooi vooruitzicht er even tussen uit. Heerlijk, geniet van je vakantievoornpret en een kaartje is natuurlijk altijd welkom.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van al die blije dingen in jouw leven, wordt ik vanzelf ook blij! Ik denk dat ik straks ook maar even een fijne-dingenlijstje ga maken, dat lijkt me een mooi begin van deze dag. En ach, met voorpret van leuke reisjes kun je niet vroeg genoeg beginnen volgens mij. Geniet ervan! En o, tegen een kaartje zeg ik nooit nee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gezellig, een kaartje uit Turkije! Ik waag graag een kansje. Alvast héél veel plezier! X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben jij toch een warm, mooi mens! Van zo iemand krijg ik dolgraag een kaartje uit Turkije :-) Ik wens je alvast nog veel blije momentjes tijdens de voorbereiding en de reis zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van je foto's word ik elke dag blij! Maar een kaartje ontvangen uit het buitenland...dat gebeurt niet zo vaak meer! Ik zou echt heel blij van worden ��
    Geniet van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, wat zou er gebeuren als je je kleren wél in custardpoeder wast?
    Lijkt me vreselijk leuk om een kaart van jou uit Turkije te krijgen.
    Veel plezier verder bij de voorbereidingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een kaartje uit Turkije, dat zou een leuke verrassing zijn als die in de brievenbus zou zitten. Dus ja, ik maak graag kans. Een hele fijne vakantie gewenst.
    Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goedemorgen fijn dat het weer wat beter met je gaat en leuke voor uitzichten ....vakantie....graag wil ik een kaartje uit Turkije ontvangen, geniet ervan !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Ingrid
    Heerlijk voorbereidingen treffen voor jullie vakantie. Vond ik ook altijd zo leuk om te doen. Je komt dan al helemaal in de stemming. Heb het gezien in Libelle. Leuk feestje gehad, Je gaat lekker. Fijn om te lezen.
    Post ontvangen vindt ik altijd super leuk. Ben zelf ook van de kaartjes versturen.
    Fijne dag.
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk even op vakantie. Ik hoop dat het ook beter gaat met de hoofdpijn. Ik zou het leuk vinden om een kaart te krijgen. Alleen zou ik het nog leuker vinden als je hem aan mijn zoontje wilt sturen. Post uit Turkije vind hij vast leuk. Hij wordt ook blij als hij een kaart uit australie krijgt van zijn vriendje. Ik wens je alvast een fijne reis!
    Kristel

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Ingrid, ohhh ik wil ook op vakantie, maar dat duurt nog wel even. We weten nog niet eens wanneer en waar we gaan, haha! Turkije hebben we ook genoemd, dus misschien.....een kaartje uit Turkije zou ik heel leuk vinden! Groetjes, en een fijne vakantie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Ingrid,
    Ik volg je blog al geruime tijd, een bl;og met een fris uiterlijk en mooie kleuren. Ik heb een vraag; je tekent en schrijft leuke teksten op je foto`s hoe doe je dat, ik wil het graag ook eens doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk die kleine dingetjes!
    Vandaag zat er een eekhoorn in mijn kruidentuintje zijn nootjes uit te graven, tekende ik een mooie patroontje voor een poloshirtje en hoef ik nog maar twee weken te wachten tot de kleine geboren wordt (of minder lang natuurlijk). Veel plezier op vakantie, genoet ervan (maar dat zal wel lukken denk ik zo!)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. fijn zo'n sneeuwbaleffect van positieve gedachten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een kaart ontvangen? Leuk. Graag. En hoe dan ook wens ik je een fijne vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Ingrid, fijn vooruitzicht op vakantie gaan ! Ook wij gaan aanstaande zaterdag naar Zeeland voor 3 weken in ons retro caravan. Wij gaan naar Zoutelande, dus misschien leuk om elkaar een kaartje te sturen ? Ik hoop dat je het een leuk idee vindt, want kaartjes krijg ik alleen nog op mijn verjaardag en zal dus heel blij zijn met een kaartje uit Turkije. Fijne vakantie alvast en niet teveel werken he !! Groetjes Lizet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. lijkt me heel leuk een kaartje van jou :-) In ieder geval een heel fijne vakantie! Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  18. En terug op pad sturen met een kaartje naar jou?
    Ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gaaf een kaartje via de postduif! ;) En ik zal hem lekker voer geven als hij komt. Groetjes janny

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een kaartje uit Turkije het land met z'n prachtige kleuren ik zou er heel blij van worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een kaartje uit Turkije het land met z'n prachtige kleuren ik zou er heel blij van worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je hebt gelijk: van het ene leuke komt je op het andere leuke. Zo rijgen de geluksmomentjes zich voor je het weet aan elkaar tot een heerlijke dag (al blijft hoofdpijn een stoorzender).
    Wie wordt niet blij van leuke post. Ik in ieder geval wel.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wanneer ik s morgens je blog lees, wordt ik alleen al blij door de dingen die je met iedereen deelt, dat op zich is al een fijne start van de dag! IK wens je heel veel plezier tijdens je trip, en stel je toch eens voor dat die duif zomaar mijn kant op komt vliegen dan staat het bakje water en een beetje voer al voor hem of haar klaar, samen met een aai over zijn/haar bolletje zullen ervoor zorgen dat hij of zij er weer even tegen aan kan. Nogmaals een fijne vakantie en een veilige terugkeer!
    Lieve groet Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh leuk! Post is zo leuk. Nou ja, kaartjes dan (die blauwe enveloppen vind ik minder). Dat je dan bijna tegen de kapstok oploopt omdat je het kaartje aan het lezen bent en je zelf geen tijd gunt om eerst je jas uit te doen en naar de woonkamer te lopen. Heerlijk. Ik wens je een heel fijne vakantie toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik ben dol op kaartjes, zeker uit het buitenland. Lijkt me leuk om mee te doen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Altijd leuk om een kaartje te ontvangen! Helemaal van een postduif! Fijn cheerfull berichtje dit met mooie foto's! Ik ga het nu nog uitproberen... redenen bedenken om vrolijk te zijn en dan nog één en vanzelf nog één... Goeie tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Kaartjes en al helemaal uit het buitenland vind ik zo leuk om te ontvangen! Ik stuur ze zelf ook altijd als ik op vakantie/reis ben, maar wat zou het leuk zijn er ook eens te ontvangen :) Turkije is prachtig, veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Leuke post! Nu ben ik zelf ook helemaal vrolijk :) Een kaartje is altijd welkom x

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Jaaaa, superleuk! Ik ben waarschijnlijk al te laat maar vind het weer zo'n gezellig idee �� en de postduif krijgt zeker eten, duiveneten, dat ruikt zo lekker naar vroeger bij mn Opa!

    Zonnige groet,
    Mattty

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)