dinsdag 5 april 2016

Little work


Als ik nu in 1 ding goed ben, dan is het wel
in het verzinnen van dingen om te maken die 
ontzettend veel tijd kosten om te maken..
Voor mijn wolboek zat ik maandenlang te haken,
breien en borduren (vooral aan de dingen die
uiteindelijk helemaal niet goed waren, haha)
Toen we begonnen met het webwinkeltje had ik
nog het beeld dat P. de techniek zou doen, en dat
ik gezellig met een muziekje aan, af en toe eens
een tekeningetje zou maken, dat door de printer 
zou gooien en Hup op de post..


Maar dat ver bezijden de waarheid, er komt 
zoveel meer bij kijken, dat tekenen met een muziekje
aan doe ik wel, maar daarna moet alles bewerkt 
worden in Photoshop, ik vergeet ook elke keer
hoe je 2 afbeeldingen op 1 pagina moet krijgen
als je kleine kaartjes wil printen, ik weet het wel
een beetje, maar als er iets mis gaat, zit ik uren
te proberen om het op te lossen, ohoh..
Dan printen, er liggen hier stapel mis-prints,
kleurinstellingen niet goed, te groot geprint, te klein..
Alles zelf snijden, scheef, stukje van de tekening af,
dat soort dingen..
Van het weekend maakt ik de mini kaartjes,
met een mini Little er op, goed idee hoor,
maar jee, op elk kaartje moesten de Little's geplakt,
die zich echt niet zomaar laten opplakken,
eigenwijs als ze zijn.
Dan moet alles geteld, foto's maken,
zodat ze in de webshop kunnen, daarna
gezellig ingepakt en naar de brievenbus gebracht..
(die is om de hoek, dus dat valt best mee :-)


Ik ben hartstikke blij met de bestellingen,
begrijp me goed en voor niets gaat de zon op,
maar soms zit ik hier groen en geel achter mijn pc.
Gelukkig vergeet ik alle frustratie weer als ik een 
projectje heb afgerond en ik tevreden ben over het resultaat.
Dan is er weer ruimte voor een nieuw idee
en zie ik mezelf weer lekker bezig met een 
muziekje aan, haha, en dan begint het weer helemaal
van voor af aan, het is nu eenmaal mijn
grootste talent om dingen te verzinnen 
die gewoon heel veel tijd kosten..

Ik wens je een fijne dag.
Oja, nog even over de webshop, over een 
week komt Lov-ing wool uit, als je voor intekent
krijg je een kaart en een wolkaartje gratis,
dat was ook weer zo'n tijdrovend dingetje..
Na het verschijnen van het boek kan je het nog 
wel bestellen maar ik doe er dan geen 
wolkaartjes meer bij, soms moet je gewoon 
stop zeggen, tegen jezelf..
-X-

9 opmerkingen:

  1. Haha.. het is wel heel herkenbaar hoor..ik zit altijd ook enorm te prutsen met zulke dingen, al heb ik dan geen bestellingen enzo :) Ik heb het boek gelukkig al besteld :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik verheug me eigenlijk wel heel erg ook nu op zo'n little!! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn de kleine kaartjes leuk met de kleine mensjes erbij op. Ook al kies je lastige dingen om te maken, alles wat je maakt vind ik prachtig. Leuk om even een inkijkje te krijgen in je creatieve proces. Ik ben heel benieuwd naar t wolboek, ik heb hem al besteld! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He bummer! Ze zijn al weer uitverkocht he? De kaartjes.. Ze zijn zo leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik word heel blij van je winkeltje en je maakte een feestje van mijn bestelling <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zo leuk de kaartjes! ga je ze ondanks het geploeter nog bijmaken?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi wel weer.
    En ja ik steek ook (te?) veel tijd in prutswerkjes en perfectioneren...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Herkenbaar! Ik heb altijd zo'n mooi beeld van mezelf in m'n hoofd, relaxed achter de naaimachine, of heel rustig en gestructureerd schriften corrigeren. Maar als puntje bij paaltje komt doe ik dat met een scheef oog op de klok, terwijl ik intussen de was vouw of zo...'Tussen droom en daad...'

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)