woensdag 17 augustus 2016

A day out


Al een tijdje wilden wij eens naar de Verbeke foundation
mijn zoon Daan was er ooit en vertelde er over.
Ik dacht dat het leuk was om het te combineren
 met een rommelmarkt, dus ik plande zorgvuldig een route.
Toen we eenmaal bij de rommelmarkt in de buurt 
van Antwerpen aankwamen was er niets te zien,
ja, er was van alles te zien, maar geen kraampjes 
met de door mij zo verlangde rommel...
Ik had alles goed gepland, ik had alleen niet naar 
de datum gekeken, ohoh, vervolgens begon ik 
te mopperen, en ah wat stom te zeggen..
P. is altijd een stap verder want hij googelde even
en hij had zo een ander gevonden..
Soms wou ik dat ik ook zo was, niet denken en 
vooral blijven hangen in de teleurstelling, maar
gewoon ok zeggen en fluitend verder gaan..


Dus wij vonden de rommelmarkt en daarna reden 
wij door het Vlaamse land naar de Verbeke foundation.
Het is een groot terrein, enigszins wild en niet helemaal
aangeharkt (daar hou ik van, een beetje rafelachtig)
Er staan fantastische grote hoge kassen met een aantal
strandbeesten van Theo Jansen erin, die ik wel kende
van de foto maar nooit in het echt zag.
Eigenlijk moet je ze natuurlijk in beweging zien,
maar de constructie bekijken was ook al heel mooi..


We wandeleden wat door het grote park wat erbij ligt,
en overal staan kunstwerken, ook liggen 
er aan het meer wat bijzondere onderkomens,
waar je, zoals ik begreep kunt logeren, het ei, met
uitzicht op het meer vond ik de mooiste..
Kortom, het was een heerlijk uitje, en ik kan 
het je echt aanbevelen, ook voor kinderen
is het leuk, het park/terrein ligt niet zo ver van
Antwerpen af, maar ook via de Westerschelde tunnel
ben je er ook zo, mocht je uit die hoek komen.


Omdat je in een uurtje of 3 wel gezien hebt,
en je wil er een dagje van maken, zou ik zeker even
kijken of er niet ergens in de buurt een rommelmarkt is.
De Belgische rommelmarkten zijn een belevenis,
en ze hebben weer eens wat andere spullen dan hier.

Je moet dan natuurlijk wel even de datum checken ;-)

Ik wens je een stralende dag
-X-

5 opmerkingen:

  1. Wat bijzonder, had er nog nooit van gehoord. Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig, hè, de Verbeke Foundation! Stond de "bijenkorf" van Aeneas Wilder er nog? Zag deze ooit op het strand staan en was ik compleet van onder de indruk...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt tòch als een geslaagde dag ☺.
    Je bent gezegend met P!
    Tip: Weleens van 'omdenken' gehoord ☺...
    Zonnige avond gewenst!

    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie plek om te zijn. Toevallig zag ik laatst een uitgebreide documentaire van Theo Jansen. Bijzonder wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat begin als pechdag werd gelukkig toch nog een leuke dag. En omdat ik die strandbeesten wel eens in het echt wil zien: bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)