woensdag 26 april 2017

Beslissingen..


Er zijn van die dagen, die gewoon heel kalm beginnen,
met geen enkel teken of voorgevoel dat ze totaal anders
eindigen dan je gedacht had..
Misschien ken je ze wel, die dagen..
Gisteren was het zo'n dag, alles gewone dagelijkse
routine (opruimen, boodschappen doen, dat soort dingen)
daarna zat ik gezellig te photoshoppen met een muziekje
aan en ineens komt er een onverwacht mailtje binnen..
Een berichtje wat alles ineens op zijn kop zet, niets 
dramatisch hoor, maar wel eentje waarbij je ineens
dingen moet beslissen met verstrekkende gevolgen..
Alsof dat nog niet genoeg opwinding was, volgde er 
in de avond nog een gesprek met een idee dat aan de
ene kant aantrekkelijk was en aan de andere kant
nauwelijks voor te stellen, maar waar ik wel ja of nee
op zeggen omdat het nu geopperd is..

Kortom, dat was zoveel ineens dat ik nauwelijks sliep
en vandaag ga ik even rustig zitten haken, nadenken
en voelen wat het beste is om te doen.. (ohoh)
Waarbij ik me afvraag of ik lijstjes moet maken met 
voor en tegen, op mijn gevoel afgaan of...
Daarnaast ben ik ook heel ook benieuwd
hoe jij grote beslissingen neemt?

Ik wens je een fijne dag
-X-

17 opmerkingen:

  1. Pfffffff heftig, op je gevoel afgaan .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met iemand overleggen, dan wordt het steeds duidelijker. Op papier zetten vind ik ook helpen. Ik wens je succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op gevoel afgaan is goed maar bij twijfel "hup ik doe het" denken kan ook helpen en bedenken wat het ergste is wat er kan gebeuren als het niet lukt. Is dat dan zo erg?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je eerste intuïtie is meestal de beste raadgever volgens mij. Daarna nog even laten sudderen en er met anderen over praten en alles afwegen. Vaak blijk
    je dan bij je eerste intuïtie uit te komen. Veel succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Er met anderen over praten, lijstjes maken en dan proberen het lijstje het meest positief bij het beste gevoel uit te laten komen, dus uiteindelijk van je gevoel uitgaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik neem bijna nooit overhaaste beslissingen. Zeg altijd dat ik even in mijn agenda moet kijken of het kan, zo heb ik de tijd om er over na te denken. Ik reageer meestal niet direct, maar overweeg de woorden. Ik slaap er niet een nachtje over maar meerdere.
    Veel succes en slaap er nog een nachtje over!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. IK twijfel aan mijn eerste vaak goede gevoel. IK ga dan de natuur in, in mijn geval fietsen, en laat de wind al mijn nevengedachten wegblazen, zo heerlijk verhelderend. En vaak blijkt mijn eerste indruk de beste, maar dan weet ik het ook zeker. succes ermee Ingrid.Ben heel benieuwd naar je nieuwe plannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je schrijft de laatste tijd van die mysterieuze overdenkingen die mij heel nieuwsgierig maken, hoewel het mij natuurlijk niets aangaat. Maar door hardop te denken en de reacties daarop wordt je denk ik een beetje geholpen. Veel sterkte en steun met beslissen. Stiekem hoop ik er nog wat van te lezen.(tja, nieuwsgierig)
    Hartelijke groeten, Beerta

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vaak inderdaad al hakend de voors en tegens afwegen. En als er dat teveel worden waardoor ik heel onrustig wordt en alles allang niet meer over zie, een vel papier in de lengte dubbelvouwen en alles opschrijven.
    Vaak komt er dan toch een bevestiging van mijn gevoel uit, of ik iets wel of niet zou moeten doen.
    Sterkte met nadenken, afwegen en voelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mmm grote beslissingen worden ook spontaan genomen, op je gevoel afgaan. Niet teveel over nadenken, want dan zie je alleen maar beren op de weg. Wel stel ik mij altijd de vraag, wat is het ergste wat mij zou overkomen als...
    Succes met het maken van je beslissing.
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben daar heel snel in . Niet meer dan een half uur met mezelf overleggen en dan doen of niet. Ook als het tegenvalt heb ik hier nog nooit spijt van gehad. Daarbij komt ik heb alleen met mijzelf rekening te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Succes met beslissen. Ik probeer vooral niet teveel na te denken met grote beslissingen en mn gevoel te volgen. Zo heb ik mn huis gekocht, gewoon gedaan, terwijl ik kort daarvoor dat helemaal nog niet van plan was. Ik wilde zelfs helemaal nooit geen huis kopen. Maar ik was 2 weken somber van de steeds maar oplopende huur, dus zomaar in het diepe gesprongen. Wat ik voorheen eigenlijk ook nooit deed. Maar na ruim 2 jaar nog steeds geen spijt van.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel stil zitten en doen wat mijn hart mij ingeeft. Als ik alleen op mijn verstand af ga, krijg ik meestal later spijt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Komt er na je plan A toch iets onverwachts op je pad. Het moet gewoon zo zijn. Maar je maakt ons wel heel erg nieuwsgierig hoor! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Soms komt er iets op je pad en dan moet je het gewoon doen, maar jij moet het zelf beslissen natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)