woensdag 17 augustus 2011

25 (silly) questions on my mind, I don't know the answer to..


-waarom zegt men vaak de groetjes
en wat zijn dat eigenlijk?
-waarom noemt niemand zijn kind 
tegenwoordig nog Fred?
-waarom zie ik nooit een hert, langs wegen
waarlangs borden staan dat ze oversteken?
-waarom kan je al moe worden 
van de gedachte?


-waarom brengt 1 zwaluw nog geen zomer,
hoeveel heb je er dan nodig?
-waarom gaan volwassenen nooit
samen hinkelen? 
-waarom zijn bibberende kinderen met
een handdoek om zo ontroerend?
-waarom is het gras groener bij de buren
als je op een flat woont?
-waarom verdwijnen er altijd sokken in de was
en waar blijven ze vervolgens?


-waarom is pitriet niet Hip als hobby
en wat kan er dan nog meer mee?
-waarom kan ik nooit de knoop vinden
die ik door moet hakken?
-waarom weten fruitvliegjes precies
waar het rotte fruit ligt?
-waarom heeft niemand meer een Zondagse jurk?
-waarom is 1 dropje nooit genoeg?


-waarom is het zo moeilijk, zo niet onmogelijk
je gedachten te ordenen?
-waarom slaapt er (bijna) niemand meer
onder een laken en een wollen deken?
-waarom zeg ik zo vaak ja
terwijl ik nee bedoel?
-waarom zijn er zo weinig roze auto's?
-waarom vind je eigenlijk iets mooi
of juist heel erg lelijk?


-waarom hebben vrouwen een hekel aan
witte sokken bij een man?
-waarom zie ik nooit meer tekkels op straat?
(en al helemaal geen met een geruit jasje?)
-waarom hebben parkeerplaatsen langs de snelweg 
van die rare namen (echt waar, let maar eens op)
-waarom wegen problemen s 'nachts zwaarder?
(en waarom slaap je eigenlijk niet?)
-waarom breek ik mijn hoofd eigenlijk
over dit soort zinloze vragen?

(je hoeft echt geen antwoord te geven...
hoewel eentje zou wel fijn zijn,
maar ik ben wel benieuwd naar jou Zinloze Vraag)

28 opmerkingen:

  1. Vragen en antwoorden! Ik vind vaak dat je gewoon geen antwoord op vragen moet krijgen omdat de vragen zo veel gedachten of emotie oproepen, dat je ze niet beantwoord wil zien. Gaat alle spanning eraf! Dus er moeten altijd vragen te beantwoorden blijven om je nieuwsgierig te houden. knufzz...peebee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onlangs een (zinloze) vraag van mijn zoontje (8)- "waarom moet je kiezen?" "Ik wil geen keuzes maken in het leven, kan het niet gewoon allemaal dat is veel makkelijker?" ;o)
    Waar je al niet mee bezig kunt zijn op acht jarige leeftijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heerlijk ! allemaal ! echt waar ! van genoten en ga er niet teveel over nadenken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ...dat van die sokken vraag ik mij ook af...
    Ik heb geen antwoorden voor je, eerder een lijst met nog meer van deze vragen.

    Toch wel fijn om soms even te brainstormen over zulke vragen...dat doe ik altijd op de fiets, dan ben ik binnen no time op mijn bestemming.

    groet,fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Er verdwijnen hier meer sokken dan ik kan kopen... ook geen idee waar ze blijven. Ik had gisteren ook zo'n zinloos gesprek met een vriendin; over honden en hoe het komt dat je bepaalde rassen niet meer ziet. Ik heb al in geen eeuwen meer een poedel gezien en nu ik er zinloos over nadenk; een tekkel inderdaad ook al heel lang niet meer...
    Uhmmm. Nee kan je niet helpen! ;-))
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Na een lang weekend met kleindochterlief die na alles wat je zei "waarom?" vroeg, ben ik aardig getraind in de waarom-vragen. De moeilijkste was toch "waarom vraag je telkens waarom?".
    Een die mij altijd maar bezig blijft houden is "Waarom is voor de een het glas half vol en voor de ander het glas half leeg?"
    Het mooie ervan is dat we ons altijd kunt blijven verwonderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi al die vragen. Pitriet, tekkels en laken met wollen deken: mode??? Wat is hip en wat niet, ik denk dat we ons daar allemaal bewust of onbewust door laten leiden. Maar die sokken dat wil ik echt wel eens weten. Want hier verdwijnen er echt te veel....
    groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind de sokken wel altijd weer terug. Maar waar ze dan vandaan komen? Dat is dan weer de vraag ;-)

    Eigenlijk gek dat we niet meer onder lakens en een deken slapen. Dat zat dan zo strak om het bed dat je er een brief in een envelop tussen werd geschoven. Heerlijke herinneringen...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Memories ... mijn vader en moeder stopten mij met mijn wollen deken zo strak in dat ik mijn matras de vorm van een bootje kreeg! Mijn jongste zoon (9) slaapt trouwens heel graag onder een deken en een laken en dat is niet genetisch bepaald want hij is geadopteerd! En tekkels, die zijn er nog hoor. Ik kom ze in Zutphen regelmatig tegen :-)) en vrienden van ons hebben er ook eentje.
    Wat ik me vaak afvraag: waarom moeten sommige kinderen zoveel (sporten, scouting, balletles, muziekles) zodat ze nooit tijd hebben om te spelen?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat denk je van:
    Waarom zitten zoveel kinderen achter PC, TV en spelletjescomputer en waar zijn die heerlijke tijden van op straat spelen, verstoppertje, tikkertje, knikkeren, touwtje springen en elastieken, tenten bouwen tot etenstijd en daarna tot het donker toe
    Of bestaat het nog en beleven kinderen het nog zoals ik het in mijn herinnering heb.
    Leuke blog Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. iemand heeft me ooit geleerd om:ik denk erover, te zeggen in plaats van ja. als je na het denken ja zegt, wil je het ook echt en....
    je hebt altijd nog de kans om nee te zeggen:)
    mijn zinloze vraag:
    waarom zijn er mensen die ondergoed strijken?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke vragen , op de vragen van het gedachten kunnen ordenen, dat kan ik ook niet maar ik heb adhd en volgens de psychiater komt het daar door ;-)
    waarom vragen mensen hoe het met je gaat, terwijl ze het eigenlijk helemaal niet willen weten?
    Vind ik ook altijd heel erg bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hihi, tekkels en poedels zullen niet in de mode zijn zeker?! In m'n vorige woonplaats (s-Gr.polder) zag ik wel tekkels trouwens, daar zit een fokkerij. Mijn vraag:

    Wat is het nut van muggen?

    Knuffel
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Voor tekkels met geruite jasjes moet je in Den Haag wezen. Daar lopen ze nog in het wild rond! Vergezeld door Haagse dames.
    Op de rest van de vragen heb ik niet direct een antwoord. Ik heb een wijfie rondlopen die mij dagelijks een veelvoud van 25 aan vragen stelt. Van heel basic tot heel existentieel. De vraag van zojuist. Waarom zeg je wegen in plaats van weggen... Ja waarom heeft iemand bedacht dat het meervoud van weg geen weggen is?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Waarom heeft niemand meer een zondagse jurk..omdat er zoveel leuke jurkjes zijn en elke week maar 1 keer zondag....

    Ik vraag me altijd af waarom mensen God de schuld geven van alle ellende in de wereld maar niet in God geloven....:(

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wahaha Ingrid, wat ben je toch een geweldig grappig mens! Echt leuk! Wat ik heb geleerd over vragen is dat je het antwoord ook ECHT moet willen weten... En die van die lakens met wollen dekens, dat vind ik gewoon ronduit en dan ook echt SUPER jammer dat ik daar nooit meer naar terugkan dat gevoel van strak in die dekens te liggen en het dan net een klein beetje los te wiebelen, ook weer niet teveel... Als mijn oma me had ingestopt. Heerlijk ;-) zzz.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. O, die sokken! En ze maar bewaren tot je hoopt dat er tevoorschijn komen (waar vandaan dan ook)en ze ten einde raad gewoon maar in de vuilniszak kieperen. En laken en dekens? Daar slaap ik al mijn hele leven onder, geen haar op mijn hoofd die er over denkt een dekbed aan te schaffen. Hoe heerlijk is een schoon strak opgemaakt bed waar je heel voorzichtig je benen in steekt en gaat liggen. Het komt ook vast weer in de mode! Ik geniet van je overdenkingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een boel vragen! Bij bijna alemaal kwam er een oja-gevoel bij me op en een glimlach om mijn mond!
    Groetjes wat zijn dat! En waarom ondertekenen mensen een brief of email met 'mvg' of mvrgr'? Is het dan nog wel zo vriendelijk? Ik lees dan mmmmvvvvvrrrgggggrrrrrrrr

    @ Bibio: als ik geen zin heb om te kiezen of ik weet het niet, hoor ik een stemmetje dat zegt:niet kiezen is ook kiezen!

    Groetjes, Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Schitterend om te lezen Ingrid, ik koop gewoon 10 paar dezelfde sokken! Er is er altijd wel een die er bij past! Ze zitten vaak in de punt van een dekbedhoes verstopt, zingen op de fiets, mag dat ook nog tegenwoordig? Of kijkt iedereen verschrikt om? Hinkelen gaat nog net! Maar samen bokjespringen gaat niet zo goed meer, al zou ik het wel willen! Hier in huis nog één dekbedhater! Dus laken en dekengebruiker.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijke blogpost, het boekje 'taal is zeg maar echt mijn ding' heb je misschien al gelezen! Daar staan ook zoveel vragen in.
    Je vraag over de roze auto's, ik zou er heel graag een rijden maar ze zijn niet 'tweedehands' te koop, terwijl er bewijs is dat roze auto's nauwelijks worden gestolen.
    Is dit een zinloos antwoord???
    Fijne dag, Helmi

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Inderdaad, waarom heeft niemand nog een roze wagen.... de wegen zouden instant fleuriger zijn met gekleurde autootjes ipv al dat zwart en grijs...

    Als ik er ooit eentje heb, dan wordt het een eentje met een superleuk kleurtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. waarom verdwijnen er altijd sokken in de was
    en waar blijven ze vervolgens?

    Wel eens in de dekbedovertrekken gezocht? Daar verstoppen ze zich heeeeeeeel graag in. Sinds dat ik dekbedovertrekken en sokken cq klein ondergoed van de kids strikt gescheiden houdt verdwijnen er een stuk minder. En als ze dan verdwijnen is het meestal ergens tussen de kindervoeten en de wasmachine in.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hahaha, geweldig, al die vragen! Veel zijn er erg herkenbaar! Kan me wel voorstellen dat je soms moe wordt van al dat denken..
    Ik heb niet zoveel vragen, ik ben juist een mens wat te snel in oplossingen gaat denken. Maar vooruit, voor de gelegenheid toch een paar hersenspinsels:
    -Waarom zijn veel nieuwbouwhuizen zo lelijk?
    -Waarom hebben niet meer mensen een lolo-bal?
    -Waarom ben ik bang voor muizen?
    -Hoe kom je bij de Heere Jezus als je doodgaat? (vraag van mijn dochtertje van 4 :>)
    -Waarom hebben mensen zoveel kookboeken maar maken ze meestal dezelfde (saaie) gerechten?
    -Waarom zijn er nog steeds te weinig pleegouders in Nederland? (dat snap ik ècht niet!!)
    -Hoe kunnen we het aantal scheidingen (en het aantal kinderen dat er last van heeft) terugdringen?? (als juf zie je zoveel ellende..)
    -Waarom zijn er zo weinig leuke jongenskleertjes? (of heeft dat weer met smaak te maken)
    -Waarom bedenken mensen op Linked-in de mooiste (Engelse) functienamen, terwijl deze meestal niet eens kloppen met de werkelijkheid?
    -Waarom besteden scholen zo weinig aandacht aan handvaardigheid en tekenlessen? De materialenkasten zijn meestal om te huilen..
    -Waarom bezuinigen we op onderwijs en zorg? Daar begint toch alles mee?
    -Waarom komen mijn duizendschonen en stokrozen niet op in de tuin?
    -Waarom geloven mensen steeds minder in God? (of is dat niet zo)
    -Waarom staan er geen fruitbomen in plantsoenen en zo..lijkt me zo gezellig!(en handig..lekker appelmoes maken)

    Succes met antwoorden vinden!(of juist lekker niet;.)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ingrid (Punky Wunky)18 augustus 2011 om 20:28

    Wat een leuke blog. Ik heb geen antwoorden voor je denk ik.
    Ik moet ook altijd glimlachen bij die rare namen van parkeerplaatsen langs de snelweg, het valt mij ook op.

    Toch een antwoord, als ik bij mijn moeder slaap lig ik nog lekker onder een lakentje en een wollen deken. Alleen niet meer zo strak ingepakt, maar lekker los.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Waarom graven Duitsers altijd kuilen op het strand?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik heb 1 antwoord! Weet je wanneer je (ik) verloren sokken weer terugvind(t)?
    Zodra je de overgebleven eenlingsok weggooit omdat je denkt dat je die andere toch niet meer terugvind!
    Ik ben eens in de zomer een schoentje van mijn dochter verloren. Aan het begin van de volgende zomer gooide ik de overgebleven schoen weg en 1 week later vonden we het verloren schoentje tussen de struiken...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Jeetje...ik zie juist overál teckels!! Maar dat komt misschien omdat ik er zelf eentje heb, Pip.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)