maandag 9 maart 2015

Spring feeling and a change of plans..


En ineens was het dan zomaar lente,
wat een heerlijk gevoel is dat zeg,
ik las ergens dat het zelfs goed is voor je bioritme..
Dat gevoel had ik ook een beetje,
alsof je een oppepper krijgt, het is lichter,
maar alles voelt ook lichter, alsof je een stoffige 
deken bent, die eens helemaal uitgeklopt wordt..
Ik had de neiging om een frisse bloemetjes jurk aan te doen,
niet dat ik deze ooit zou dragen, en in werkelijkheid
had ik gewoon nog een wollen trui aan,
maar je begrijpt wel wat ik bedoel, denk ik ;)


De weekenden zijn toch fijn, vind ik, op het moment,
P is dan thuis, en dat is een kadootje,
elke keer weer, door de week ben ik hier alleen.
Nu kan ik het prima redden hier, hoor..
maar samen vind ik het toch fijner, wij kunnen
heel goed samen door het weekend heen dobberen..
Eindeloos koffie drinken, terwijl we de dingen
van de afgelopen week bespreken.
Dit weekend was dat nogal wat, een akelig mailtje,
daarnaast een onverwachte forse streep door
door de plannen voor mijn nieuwe project..


Zelf heb ik nogal de neiging om in och en ah
te blijven steken, P niet, hij ziet in elke Nee
een nieuwe mogelijkheid,..
Hij zegt altijd niet bezig blijven met wat er niet
meer kan, maar denken in mogelijkheden en oplossingen.
Op de een of andere manier vind ik dat echt 
een mannelijk manier van denken, de emotie er af halen
en kijken naar Wat er is, onbedoeld ook heel mindfull..:)
 Maar het helpt me wel,
om uit de repeteerstand te komen,
ik blijf vaak rond draaien in het kringetje van 
verloren gegane mogelijkheden, zonder te zien
dat er daar buiten nog Genoeg is..
Uiteindelijk ligt er een heel nieuw plan op tafel,
wat misschien nog wel veel beter is dan het eerste..


Daarnaast zijn we heerlijk naar buiten geweest,
we fietsten in de file, haha, door het Vondelpark,
dronken koffie op een terrasje, en ik probeerde
de parkieten hier in de achtertuin te fotograferen.
Hoewel er vele zitten, weer niet gelukt, omdat ik 
toch een vogel-foto wilde (het past zo bij deze tijd:)
zet ik deze er maar bij.
Alle foto's bij dit bericht zijn foto's die het niet haalden
voor mijn boek Vive la vie.
Dus ook hier zitten de blaadjes nog niet aan de bomen,
zoals je ziet bij de foto met de slingers,
nee, daar moeten we nog even op wachten
maar vooralsnog ben ik bijzonder blij met 
het begin van de lente en mijn nieuwe plannen (ha)

Ik wens je een mooie maandag
-X-

13 opmerkingen:

  1. Hier is het ook lente,heerlijk. Geniet maar lekker na van je fijne weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n man 'heb' ik ook, zo fijn! Zou het dan toch een manier van denken zijn?!
    En de zon helpt ook, voor alles.
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik jouw berichtjes lees, denk ik: "Was jij maar mijn buurvrouw." Een creatieveling om mee te sparren, om creatieve boompjes op te zetten, om creatieve ideeën uit te wisselen, om creatieve dingen mee samen te doen en om bekers koffie of thee mee te drinken terwijl we samen van het een het ander maken. Om samen mee door mijn geboorteplaats te wandelen en te fietsen met een fototoestel in de aanslag en veel lol te hebben om alle mooie dingen in het dagelijks leven. Maar ja ...

    Gelukkig heeft P. jou geholpen om de zaken eens anders te bekijken en je weer energie te geven voor iets moois. Hij heeft helemaal gelijk: beter je richten op nieuwe deuren die open gaan, dan te kniezen bij die ene deur die werd gesloten.

    Ik wens je een top-week toe, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn zo'n nuchtere blik op de zaken, kan heel verfrissend werken. Ik denk ook wel dat het een mannending is. Spannend, nieuwe plannen, hoewel ik ook wel nieuwsgierig ben naar wat er dan niet doorgaat ;) Fijne dag verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gisteren de lente gevoeld tot op mijn botten. Heel erg genoten van volop zon. Ik vind de paas-punnik-eend heel veel sfeer oproepen.
    Jeannine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hello! I have to say, that I use the Google translator to read your post. Unfortunately, this way is not perfect, how to understand your writing :) Never mind, I would like to say, that your blog and work is very very nice and inspiring and I wish you good luck to your new project :) Have a great time! Jolana

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Ingrid
    Och wat fijn dat je je lieve P. hebt. Mannen kunnen beter relativeren dat is ook zo. Fijn dat hij je weer weet te motiveren. Heerlijk hoor een arm om je heen en lekker kunnen kletsen met elkaar. Dat zijn de mooie dingen. Veel en veel belangrijker dat een nare mail of een plan wat niet doorgaat.
    Jij hebt genoeg creativiteit en inspiratie om een ander plan te ontwikkelen dat komt zeker goed.
    Dat je hem mist door de week kan ik me goed begrijpen . Je kunt gelukkig uitkijken naar het weekend dat hij er weer is. En dat is toch heerlijk. Samen zijn is samen delen en dat is het mooie in het leven.
    Lieve groetjes
    Nienke



    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Ingrid, fijn om te horen dat de teleurstelling toch weer is overgegaan in nieuwe kansen! Ik hoop dat het iets is, waar je heel blij van wordt. En wat dat mailtje betreft, er zullen altijd mensen zijn die jaloers zijn en het geluk van anderen niet kunnen accepteren. Dat zegt veel over die mensen, maar niks over jou! Je kunt anderen nou eenmaal niet veranderen, maar wel de manier waarop jij er mee om gaat (dat is makkelijker gezegd dan gedaan :) maar echt, verspil er je energie niet aan. Fijne week! Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat er nieuwe plannen zijn. Natuurlijk, een beetje 'rouwen' om verloren gegane mogelijkheden mag altijd, maar op een gegeven moment is een positieve swing toch het beste. Succes ermee, ik ben erg benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo'n cliché als "wanneer een deur sluit, zal er een raam openstaan" is dus toch waar! Succes met je verbeterde nieuwe plannen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Ingrid, I have never seen a french knitter with this form - a bird! How wonderful! I have one wooden "standard" one and a plastic one, that can be divided into two parts. I have a post on my blog showing it.
    And by they way: I love your blog and ideas and inspirations - you are wonderful!
    Regards, Moni

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zaterdag was ik in Amsterdam en tot mijn verbazing zag ik van die grote parkieten in de bomen. Werkelijk heel bijzonder, ik heb dat nog nooit eerder gezien.
    Dat punnik-klosje is fantastisch. Ik verzamel ze, maar een vogeltje heb ik nog niet. Ik ga op zoek!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh heerlijk toch zo'n weekend en dat je er dan samen weer uit komt, zo'n project wat niet doorgaat maar stiekem dan toch weer wat veel beters oplevert. Oh moet ook weer denken aan je tripje van maandag naar de Noordermarkt en die graaiende King Louie vrouwen...oh wordt toch echt weer eens tijd dat ik heerlijk door Amsterdam kom lopen/shoppen/genieten. Is veel te lang geleden en met manlief is dat eerlijk gezegd geen feestje ;). Warme groetjess!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)