dinsdag 1 november 2016

Postzegelmannetjes


Een weekend per maand is het hier in Noord
rommelmarkt in de IJhallen, daar fiets ik altijd even
naar toe het is tenslotte vlakbij.
De entree is 5 euro, dat vind ik best veel en heel vaak
is koop ik minder dan dat bedrag, de meeste dingen
die er verkocht worden zijn namelijk kleren.
Bergen kleren, zoveel dat ik er altijd een beetje
moedeloos van wordt, ik loop er altijd zo langs heen.
Waar ik wel altijd blij van wordt zijn de postzegelmannetjes,
ik schreef er al eens eerder over, de kraam netjes
georganiseerd met wat klapstoeltjes ervoor.
Daar zitten altijd oude mannen op, met een pincet
in hun hand en een plastic bakje met daarin precies
de postzegel die ze al jaren zochten (oh het plezier)
Er wordt ook altijd over postzegels gepraat,
heb je die deze al gezien en wat ik nu toch vond,
en ik zoek een zegel uit de serie zo en zo uit 1952.


Ik kijk altijd naar bloemen, dieren en vogels,
deze keer had het postzegelmannetje al twee zakken
helemaal uitgesorteerd en hij is altijd verheugd als ik iets 
mee neem, wat ik meestal ook doe.
Deze keer zei hij tegen zijn vriend Postzegelmannetje 2,
ik dacht wel dat ze deze leuk zou vinden, aah..
(blijkbaar word ik al herkend als het 
'postzegelbloemenvrouwtje' haha)
Ik gaf een briefje van vijf, en het ene mannetje zegt 
tegen de ander, geniet er maar even van,
thuis moet je het weer inleveren, waarop ze beiden
in een hinnikende schaterlach uitbarsten..

Enfin, ik heb nu zoveel postzegels dat ik het leuk vind
om een zakje te delen, 25 dieren- en 25 bloemenzegels.
Als je ook blij wordt van die mooie kleine kunstwerkjes
en de nerd in jou wil koesteren ;-) laat dan een 
reactie achter, ik geef ze vrijdag weg.
Een aantal van de zegels zet ik in de webshop
en zelf hou ik er ook een paar..

Mocht je ze ontvangen denk dan even aan de
blije mannetjes die ze zo keurig gesorteerd hebben.
Ik wens je een fijne dag
-X-

33 opmerkingen:

  1. Wat een leuke idee! Postzegels hebben bij mij ook een een speciaal plekje in m'n hart, zeker die met bloemen. Ik doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja leuk krijg gelijk idee om er wat met kleuters mee te doen.geinspireerd op de kleine zegels grote postzegels met ze maken. Misschien moet ik ook eens naar zulke mannetjes. Misschien is mijn postzegelverzameling wel wat waard (ja echt waar ik spaarde ze een tijdje als kind).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat het postzegelmannetje aan je denkt, en hoopt dat je het zó leuk vindt dat je het meeneemt! Ik doe graag mee voor de dierenzegels...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi beschreven, ik zie het al helemaal voor me! Ik snap je liefde voor postzegels, ben zelf al druk bezig om Spaanse post te maken van Sint voor mijn zoons, met juiste postzegel inderdaad. Postzegels brengen verhalen met zich mee, waarmee je weer verder kunt reizen ☺️ Je snapt: ik doe graag mee (en anders hou ik je webwinkel in de gaten 😀)!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, ik zie die mannetjes zo voor me! En altijd dezelfde soort grapjes... Heerlijk om daar elke maand een keertje langs te lopen. Dat is dan weer het voordeel van wonen in Amsterdam! Ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een verhaaltje om helemaal blij van te worden! En zo bijzonder, dat mannetje 1 voor jou al zegels had uitgezocht. Wat een lief gebaar.
    Zelf heb ik nog allemaal kunstwerkjes liggen. Daar ga ik eens in rondneuzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat heerlijk een stapeltje kunstwerkjes te kunnen winnen: ik doe graag mee. Heb ooit de postzegelverzameling van mijn broer gekregen, omdat hij er nachtmerries van kreeg... ;-) Ik vond het heerlijk ze zo mooi mogelijk in het album te steken. De verzameling is uiteindelijk bij een goede vriend beland, maar een stapeltje bloemen of dieren daar weet ik wel raad mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O ja postzegels... Het zijn net piepkleine schilderijtjes. Ik word er altijd heel blij van. Ik doe graag mee!

    Groetjes, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zucht, wat fijn om je blog weer te lezen in deze -voor mij- rare tijden. De markt aan 't IJ bezoeken staat al heel lang op mijn lijstje, helaas voor mij niet 'fietsbaar'. Postzegels had ik vroeger ook heel veel maar sinds ik met mijn man ben, zijn heel veel verzamelingen plotseling verdwenen ;-). Wat maar goed is anders was het hier helemaal dicht gegroeid. Hoe dan ook, ik doe graag mee en ondertussen geniet ik van het gevoel dat deze herinnering mij geeft. Bedankt Inge!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zou ook graag van de postzegelmannetjes genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, graag. Geniet nog steeds van de vogel-postzegel-set die ik al bij je kocht. Bloemen en dieren zijn welkom hier :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik word altijd blij als ik postzegels zie en word vrolijk van je gezellige foto's bij dit bericht.
    Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou...ik doe graag mee. In de eerste plaats om het werk dat zo'n mannetje eraan heeft besteed. Met liefde uitgezocht en dan ook nog met liefde gekocht. Mijn zusje heeft pas haar man verloren en hij hield zo van vogels.vik zag meteen een klein schilderijtje voor me van vogel zegelsI gemaakt voor haar. Ik doe graag mee en als ik niet win heb ik er een leuk idee aan overgehouden! Madeleine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hahaha wat kunnen mensen toch leuk en lief zijn, jij incluis ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat mooi, de postzegelmannetjes! Ik plak graag mooie oude postzegels op de Postcrossing kaarten voor de liefhebbers, dus ik doe graag mee

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat mooi, de postzegelmannetjes! Ik plak graag mooie oude postzegels op de Postcrossing kaarten voor de liefhebbers, dus ik doe graag mee

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik zie het tafereeltje voor me! Als ik win gebruik ik de postzegels voor snail-mail en iedere keer als ik de postzegels gebruik zal ik denken aan de postzegelmannetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat bijzonder dat het postzegelmannetje speciaal voor jou een zakje vol postzegelschatten had gemaakt en nu maak je die voor 1 van je bloglezers. Hoe leuk, ik doe graag mee, ben ook een fervent postzegelfan.... groetjes Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  19. postzegelmannetjes, k zie t helemaal voor me!!
    lijkt me heerlijk om even boven de postzelgels te zwijmelen !
    groetjes mar broeders

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Herrlijk lijkt me dat als je zo dichtbij allerlei leuke rommelmarkten woont�� In ieder geval dit verhaal met de postzegelmannetjes is weer smullen, zoals ik van de meeste berichten geniet.
    En mini kunstwerkjes zijn het, die postzegels, nemen lekker weinig ruimte in, maar je kan er prachtige dingen mee maken.
    Nog een fijne avond en blijf zo heerlijk onbevangen schrijven.
    Groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ooohhh , ik doe ook graag mee voor mijn zoon, geeft zijn verzameldrang weeral wat mooie voeding ... en hij houdt zo van dieren (vogels in het bijzonder, net als zijn opa ....)
    Nele

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik doe ook heel graag mee. Dol op dit soort kleine kunstwerkjes <3
    En dan die postzegelmannetjes, te schattig!
    Groetjes, charmaine

    BeantwoordenVerwijderen
  23. one more stamp nerd who would be made happy to win the giveaway (and happy to swap things in return)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ook ik doe graag mee met je weggevertje.
    Van je schrijfseltjes word ik eigenlijk altijd wel vrolijk en ga dat zeker weten ook worden van deze vrolijke mini plaatsjes

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Je schrijft het verhaaltje zodanig dat wij het gewoon voor ons zien. Fijn om zo'n markt in de buurt te hebben. Postzegels blijven leuke dingetjes. Het is zo jammer dat er steeds minderen brieven en kaarten gestuurd worden. Ik hou dat graag in ere. Met plezier plak ik een zegeltje van jou erbij. Groet, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Haha, mooi verhaal. Ik heb er helemaal beeld bij. Moest ook gelijk denken aan de oude mannetjes van de Muppet show ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Daar wil ik nu nog altijd een keer naartoe, maar....Er is altijd een maar en de tijd. Afgelopen zondag hadden we nog een uur extra en dan nog gaat zo'n weekend zo snel voorbij. Leuke vondst weer, vooral de dieren vind ik prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ah wat lief dat ze aan je gedacht hadden!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat leuk, ik laat me graag verrassen Ingrid! Zo verrras ik eenzame ouderen met een kaartje via een postmaatjes project.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Vorige reactie was unknown, maar ik ben het hoor, groetjes Doesjka

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Minikunstwerkjes zijn het!
    Ze geven me veel inspiratie.
    Daarom doe ik graag mee..
    Groeten, Alieke

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oh, wat een lieve zegels! Ik word al blij van de foto, maar wil toch ook nog graag meedoen met de give-away :) En anders ga ik maar eens in je webshop kijken...
    Groetjes!
    Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een leuke blog! Geniet van het verhaal van de postzegeltjes! Enig!!!!
    En een setje is altijd welkom ;-) Xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)