donderdag 2 februari 2017

Over de wolmand en een virus.


En weer zit ik in de lappenmand, of in dit geval
de wolmand, het lijkt er op dat ik deze winter 
van het ene virus naar het andere hol, of misschien 
is het wel andersom en hollen de virussen achter
mij aan, en omdat ik niet zo hard kan lopen,
ik ben ook de jongste niet meer, halen ze me steeds in..
Ik hoop dat het deze keer zo over is, dat het virus denkt;
foutje, ik heb haar al een paar keer aangetikt.
Of ik pas de magische methode van Judith, mijn dochter
toe; als we vroeger met de auto voor een rood stoplicht 
stonden, riep ze altijd; Ga op groen, ga op groen,
net zolang tot het groen werd, en we verder konden.
Ze was daarna altijd bijzonder tevreden en
ze dan; zie je wel dat het werkt..
(ik moet zeggen, ze had een punt)
Dus misschien kunnen we samen roepen; ga weg
virus, dan helpt het meteen bij iedereen,
die zich niet helemaal wel voelt, haha.

Ik wens je een fijne dag
-X-

10 opmerkingen:

  1. Volgens mij heersen er verschillende virussen tegelijk! Ja, daar help ik je natuurlijk niet mee :D Nou, dan maar lang genoeg roepen: ga weg! In de lente is het dan zeker over!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel beterschap! Het voelt buiten aan als lente, misschien helpt het om een luchtje te scheppen
    Sterkte, Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klopt helemaal hoor, die methode van Judith! Wij passen 'm hier ook regelmatig toe op (rode) verkeerslichten, werkt altijd. Nu hebben we gelukkig niet zoveel last van het griepvirus, maar ik wil best helpen hoor, met wegjagen. Laat maar weten wanneer 😄

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O jee, beterschap hoor. Ik duim dat hij snel verder reist.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een pech dat de virussen steeds jouw huis aan doen.

    Beterschap, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En is het inmiddels gelukt? Ik hop dat je je weer iets beter voelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik roep met je mee! Vorig jaar had ik er steeds last van, niks aan. :( Heel veel beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beterschap!
    Straks heb je vast weerstand voor 10 jaar!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)