dinsdag 7 maart 2017

Landje


Er zijn van die plekken die je meteen betoveren,
al je er voor de eerste keer komt, omdat het ze zo mooi zijn,
zo stil en gewoon iets magisch hebben..
Zo ontdekte ik er een tijd geleden weer eentje, bij toeval
eigenlijk, we stonden op de dijk net buiten de stad en zagen 
een man een weiland inlopen, we hadden geen idee dat
dat een weggetje ergens heen was..
We volgden de man op gepaste afstand, ik heb altijd al
detective willen worden, haha, nee hoor, ik was gewoon
benieuwd waar hij heen ging..
Achter de rietkragen, was er een binnenmeertje, wat je
vanaf de dijk helemaal niet kon zien, een prachtige
verborgen plek, met heel veel vogels en van een 
bijzondere schoonheid, de man was op een bankje 
gaan zitten en hij leek te mediteren, 
Omdat we hem niet wilde storen
het voelde toch een beetje als zijn landje was,
 zijn we weer vertrokken..


Maar we gaan vaak terug naar dat bijzondere landje
(met meertje :-) gewoon om even te kijken hoe het
er bij ligt en daar even te zijn..
Zo ook afgelopen weekend, het paadje er naar toe was
nogal drassig en ik zat tot aan mijn enkels in de blubber
(of; slik, zouden we in Zeeland zeggen) maar slik of niet
het landje lag er prachtig bij, zo kalm, stil en ver weg van alles.
Je hoorde enkel het geluid van de ganzen, ze snaterden
dat het een lieve lust was en er vloog een enorme V over,
ik meende zelfs nog even dat ik het rode mutsje van
Nils Holgersson zag (uit het sprookje van de jongen die
met de ganzen meevloog) maar dat zal ik me 
waarschijnlijk wel verbeeld hebben..

Ik wens je een fijne dag
-X-

7 opmerkingen:

  1. Mooi! Er zijn heel veel plekjes die je meteen betoveren en soms zijn die opvallend dicht bij. Het is ook maar goed dat juist die plekjes een beetje verscholen liggen zodat het lijkt of je er helemaal alleen van kan genieten. Fijne dinsdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zalig om in ons volle land een verborgen plekje te hebben, waar alle drukte even weg is. Waar je heerlijk tot jezelf kunt komen om te genieten van de kleine dingen in de natuur. Gewoon niemand vertellen waar dat plekje is. Dan blijft het hopelijk nog heel lang zo rustig en bijzonder.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n plekje ontdekten wij pas ook nog in onze eigen stad. Fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wilde je even laten weten dat ik je stukjes graag lees. Hoop dat je nog lang blijft schrijven :-)
    Lieve groet, Liets

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi van die betoverende plekjes, sprookjes plekjes..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hilarisch !!
    "We volgden de man op gepaste afstand, ik heb altijd al detective willen worden, haha, nee hoor"

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)