dinsdag 28 november 2017

Knutselwerkjes


Laatst gingen wij even naar Delft, dat doen we af en toe
omdat P daar uit de buurt komt en hij vind het leuk om
daar naar de markt te gaan, net als vroeger.
Hij loopt dan rond als een reisleider, hij heeft nog net
niet zo'n vlaggetje zodat ik hem niet kwijt kan raken, haha
en vertelt van alles over de stad, over de geschiedenis
(dat begint dan met; wist je dat..en dan zeg ik nee :-)
maar ook over zijn eigen ervaringen, die hij al vaker
vertelde, toch zeg ik dan; oh echt, wat leuk..


Deze keer liepen we op weg naar de auto langs een
klein rommelwinkeltje, precies zo als ik ze graag heb,
alles op elkaar gestapeld en een beetje een chaos.
Ik rommelde wat in de dozen en tussen de boeken
en tot mijn grote plezier vond ik twee hele oude 
(eind jaren '30 ) knutselboeken, die ik niet kenden.
Ze lagen helemaal uit elkaar maar ik wilde ze toch hebben,
toen ik ze af ging rekenen, zei de man van wie de winkel was
(hij zat verstopt tussen stapels met spullen) je bent je
er van bewust dat ze niet meer 100% in orde zijn ?
Oh haha, ja dat had ik gezien en vervolgens vroeg hij
of ik 1 euro teveel vond voor beide boeken, nee hoor.


Het zijn echt heerlijke boeken, vol met knutselwerkjes,
ook al zo'n geweldig woord, de knusheid spat er van af.
Het is jammer dat ik geen keukentafel heb anders kon ik
knutselen in de keuken terwijl de stoofpeertjes pruttelen.
Ik dacht dat het misschien een leuk idee was om regelmatig
een werkje uit het boek te maken en hier dan uitleg te geven,
want bovenal heb ik behoefte aan gezellige warme dingen.
Ik maakte er al eentje, die zal ik morgen laten zien.

Ik wens je een hele fijne dag, en oh dat weer, terwijl ik
hier zit te typen slaat de hagel tegen de ramen, ik denk dat 
ik tussen de buien door toch maar stoofpeertjes ga halen
en als die opstaan gezellig wat ga knippen en plakken..

-X--

17 opmerkingen:

  1. Ja wta een leuk idee, lekker knus knutselen onder leiding van Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knus verhaaltje! Ben nu al benieuwd naar morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat lijkt me heerlijk! Wat een mooie vondst voor jou!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hee wat leuk naar Delft! Ik kom daar uit de buurt. Ben heel benieuwd in welk winkeltje je de boeken hebt gevonden. Kijk uit naar je knutsel-lesjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh heerlijk! Mijn zoon van drie zat zondag aan onze keukentafel te kleien, hij had niet zoveel plaats want ik zat ernaast met de naaimachine te hobbyen. En nee... geen stoofpeertjes, maar wel stoofvlees in een grote pan op het fornuis. (geen houtgestookte maar inductie, dat dan weer wel)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knusselen dus eigenlijk :)
    Geniet ervan!
    Liefs, Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oe, Ingrid, dat klinkt zo heerlijk gezellig... Ik kijk ernaar uit om je knutselwerk morgen te zien...weer iets om naar uit te kijken op deze sombere dagen.Het is inderdaad wat met het weer. Moeilijk om er goedgezind bij te blijven maar met die gezellige knutsels uit die boekjes, moet het zeker lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gezellig, warm verhaal, en we krijgen er dus een knutsel-vervolg op ! Heerlijk !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat grappig! Delft is waar ik vandaan kom, bijna geboren en zeker getogen. Kindertjes geboren in de Doelenstraat. The place to be op Koninginnedag ;)
    Leuk verhaal over mijn stadje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. GEZELLIG!!! Ik ben er klaar voor, knutselen met Ingerid.
    Gisteren met dat somberen weer heb ik zitten knutselen, terwijl de pan met Zuurkool stamp op de houtkachtel stond, die als warmhoud plaatje fungeerde.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een vondst. Leuk idee om die gezellige knutselwerkjes weer nieuw leven in te blazen met de lekkere geur van stoofpeertjes.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dank je wel voor jij verhaal. Ik ben al 7 jaar in nederland wonen en dit berichtje maak me voel dat ik ben lopen in de straten van Delft. En ook die laat me denk dat ik erg missen de nederlandse winter sfeer. Groetjes van Mexico

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk die oude knutselboekjes. Ik verheug me op de inhoud.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O ja leuk, gezellig. Ik kijk er naar uit..........

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Feest der herkenning! Dat blauwe boek hadden wij vroeger thuis. Waarschijnlijk was het van mijn moeder (1923) of haar jongere zusje.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)